کد خبر: ۹۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
رحیم پور ازغدی در مراسم جایگاه حقوقدانان بسیجی در شکل گیری دولت اسلامی:
این پژوهشگر حوزه دین و اندیشه گفت:فضای مجازی فضای انواع جرم‌ها شده است و متاسفانه کسی رسیدگی نمی کند. خداوند هدفش از احکام وضع شده آزمون میزان تعهد اشخاص به اخلاق و قوانین نیست.
عده‌ای با قوانین بازی می‌کنند و حرام را حلال می‌شمرند/ هدف خداوند از احکام سنجش میزان تعهد بندگان نیست
وارث:  رحیم پور ازغدی استاد دانشگاه  و پژوهشگر حوزه دین، در مراسم بررسی جایگاه حقوقدانان بسیجی در شکل گیری دولت اسلامی، گفت: فضای مجازی فضای انواع جرم‌ها شده است و متاسفانه کسی رسیدگی نمی کند. خداوند هدفش از احکام وضع شده آزمون میزان تعهد اشخاص به اخلاق و قوانین نیست.
 
وی ادامه داد: امام رضا می فرماید دنبال حکمت برای مسائل نباشید و باید همگان تسلیم خداوند باشیم زیرا او بی برنامه نیست و هیچ گاه حلالی را حرام و حرامی را حلال نکرده  جز زمانی که خواسته باشد میزان تعبد انسان را بسنجد. 
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر مسئله تعبد وجود نداشته باشد یک نوع اباهه گری لیبرالیستی در جامعه به وجود می آید در نتیجه کسی که سیاست ، حقوق و اخلاق را جدا از هم می داند نگاه سکولار به حقوق دارد. اسلام می گوید هر کسی در تعبد داشتن آزاد است اما نباید این موضوع را در مسائل حقوقی دخالت داد. نظام دینی باید مهندسی و معماری شود تا دین اسلامی به وجود آید. تمام نظام دنیا ولایت مطلقه دارد یعنی حاکمیت به مصلحت کشور دستور می دهد. مصلحت می تواند مادی باشد یا معنوی.
 
ازغدی اضافه کرد: امروز با بسیاری با قانون‌ها بازی می کنند و بسیاری از الفاظ را جایگزین می کنند تا بتوانند کار خود را توجیه نمایند. عده ای رشوه را هدیه می دانند و عده ای خواندن نکاح ازدواج را بی اساس دانسته که این‌ها اشتباه است. خداوند هر مسئله را که گوشزد کرده بخاطر این است که روح و جسم جامعه سالم بماند. لذا توجه به بقاء و صلاح انسان ها دنیا و اخرت را برای انسان ها به وجود می اورد. انسان نیازهایی دارد که نمی توان ان ها را نادیده گرفت اما باید بصورت درست ان ها را برطرف کرد که آسیبی به فرد وارد نشود.
 
وی در پایان گفت: زکات باعث رشد افراد و باعث وارستگی انسان ها می شود. قران می فرماید هیچ کس از مرگش خبر ندارد و هیچ کس مالک هیچ چیزی نیست و جز اعمال و اخلاقش چیزی برایش نخواهد ماند. خداوند تاکید بر این دارد که مازاد نیاز انسان باید به بندگان محتاج داده شود و این عمل باید انجام شود. لذا انسان مالک هیچ چیزی نیست و باید بخشنده باشد تا خداوند نیز پاداشش را در قیامت به او بدهد. در نتیجه اگر ثروتمندان به فقرا بخشش نکنند خانه هایشان امن نخواهد بود و فقرا برای رفع احتیاجات خود به خانه های آنها دزدی می کنند و جان و نانوسشان ضرر می‌رسانند. 

منبع:بسیج پرس

مطالب مرتبط
چهار دلیل برای پرهیز روحانیون از مدرک گرایی/ما باید مزه شیرین قرآن را به جامعه بچشانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها