به‌روز شده در: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹
استادانصاریان:
استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر انسان ها بخواهند برای مغفرت خداوند آهسته حرکت کنند به آمرزش حق و بهشت پروردگار نخواهند رسید، تاکید کرد: اگر انسان، پاکدامن و پاک سرشت نباشد، قطعا به آمرزش و مغفرت الهی نخواهد رسید.
 انسان‌ها برای رسیدن به مغفرت الهی باید شتابان حرکت کنندوارث:استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر انسان ها بخواهند برای مغفرت خداوند آهسته حرکت کنند به آمرزش حق و بهشت پروردگار نخواهند رسید، تاکید کرد: اگر انسان، پاکدامن و پاک سرشت نباشد، قطعا به آمرزش و مغفرت الهی نخواهد رسید.

حجت الاسلام حسین انصاریان  جمعه 7 اردیبهشت ماه  به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) تفاوت های بهشت و جهنم اشاره کرد و اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می فرماید، شکل ساختمان بهشت و جهنم با یکدیگر متقاوت است، همچنین هشت بهشت پروردگار در یک سطح صاف قرار دارد و درجات بهشت با یکدیگر فرق می کند.

وی افزود: خداوند در سوره آل عمران می فرماید: ای مومنان برای به دست آوردن آمرزش پروردگار معطل نشوید و آهسته آهسته به سوی آمرزش نروید چرا که ممکن است به آن نرسید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان ممکن است در مسیر عمر خود با آهسته حرکت کردن به مغفرت پروردگار عالم نرسد، چراکه انسان از مرگ خود بی اطلاع است، به همین دلیل خداوند می فرماید برای به دست آوردن مغفرت بهشت، باید تلاش کرده و شتاب داشته باشید.

وی با بیان اینکه انسان ها اگر بخواهند برای مغفرت خداوند آهسته حرکت کنند به آمرزش حق و بهشت پروردگار نخواهند رسید، تاکید کرد: اگر انسان، پاکدامن و پاک سرشت نباشد، قطعا به آمرزش و مغفرت الهی نخواهد رسید.

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه در انجام کار خیر نباید وقت تعیین کرد، خاطرنشان کرد: تکالیف الهی را باید روزانه انجام داد، روز قیامت روز اوج فهم انسان است، از این رو اگر فردی به شفاعت اهل بیت(ع) در روز قیامت توجه داشته باشد قطعا برای مورد شفاعت قرار گرفتن به سرعت تلاش خواهد کرد.

وی به معنای اجتهاد اشاره و عنوان کرد: اجتهاد به معنای این است که انسان فرایض الهی و عبادت خداوند را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام 25 سال در مکتب آلوده ثقیفه زندگی کرد اما هیچ گونه منفی بافی نکرد، ادامه داد: تمام هستی امیرالمومنین(ع) خداوند بود، از این رو عبادت های حضرت با زمان پیامبر(ص) هیچ تفاوتی نداشت.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در رساندن پیام الهی به مردم بسیار با نشاط بود اما برخی انسان ها در انجام فرایض و تکلایف الهی بسیار تنبل و کسل هستند، همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که اعمال انسان سبب دعوت مردم به سوی حق می شود.

حجت الاسلام انصاریان عمر را یکی از نعمت های خداوند دانست و عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید عمر سرمایه انسان است، بنابراین سود عمر تجارت است و سود تجارت نیز نجات از عذاب دوزخ و به دست آوردن بهشت است.

وی با اشاره به اینکه طول عمر در به دست آوردن مغفرت مطرح نبوده بلکه صحیح هزینه کردن آن در راه به دست آوردن مغفرت مورد توجه است، تاکید کرد: نهایت طول عمری که برای حضرت علی اکبر(ع) نقل شده 18 یا 25 سال است، اگر حضرت علی اکبر(ع) 10 سال طول عمر خود را مکلف بوده باشد امام حسین(ع) پیرامون این موضوع می فرماید خداوندا این جوان من آیینه تمام نمای اخلاق و روش پیامبر(ص) است، بنابراین جوانان امروز باید از حضرت علی اکبر(ع) درس بگیرند که چگونه عمر خود را هزینه کنند.
منبع: ابناء

مطالب مرتبط
انتقاد آیت‌الله هادوی تهرانی از رویکرد پوپولیستی برخی منبری‌ها و مداحان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین