برنامه های آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در ماه مبارک رمضان

کد خبر: 78694
آستان عبدالعظیم حسنی (ع) با همراهی شبکه پنج سیما به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود.
وارثدر آستانه ماه مبارک رمضان عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری برنامه هایی چوت تلاوت و تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: به لطف خداوند بزرگ در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است، یک شرایط ویژه ای در آستان مقدس به نام کربلای حسینی ایران حاکم می شود. شاید بتوان گفت اصلی ترین برنامه که در ایام ماه مبارک رمضان در این آستان به اجرا در می آید، برنامه ترتیل خوانی روزانه یک جزء قرآن کریم است که همواره بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور انبوه عاشقان قرآن در مصلی بزرگ آستان و سایر رواق ها و شبستان ها با حضور برترین قاریان، و حافظان و مرتیل قرآن بین المللی قرآن برگزار می شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته با همکاری شبکه پنج سیما به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در خلال این برنامه جوایز معنوی‌ای را هم برای شرکت کننده ها، حاضرین در آستان و هم عزیزانی که این برنامه را از شبکه 5 دنبال می کنند در نظر گرفتیم  که این هدایا شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و کارت شرکت در مراسم ویژه غبارروبی آستان مقدس است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، ضمن یادآوری برنامه های قرآنی این آستان، افزود: در طی همین برنامه‌ها بعد از مراسم ترتیل خوانی، هر روز در خدمتی یکی از اساتید و روحانیون خواهیم بود که امسال به ترتیب در دهه اول و دوم و سوم حجج الاسلام عبددوست، کاردان، میرباقری بهره مند خواهیم شد. همچنین در شب های ماه مبارک به لطف خداوند از نیمه‌های شب ساعت 24 تا 3 بامداد ویژه برنامه باشکوه‌ای با همت دوستان عزیزمان در هیئت رزمندگان در مسجد جامع صحن آستان مقدس برگزار می‌کنیم که علاوه بر مناجات خوانی توسط محمد رضاغلامرضا زاده، از سه تن اساتید حجج الاسلام عابدی، ماندگاری و مومنی دعوت کرده‌ایم.

سلیمی با اشاره به مناسبت های دینی مذهبی در ماه مبارک رمضان مانند وفات حضذت خدیجه (س) و ولادت با سعادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: تمام برنامه‌های آستان  شامل یکصد برنامه قرآنی و قابل استفاده برای علاقه مندان است که در کنار این برنامه ها در شب وفات بانوی اسلام حضرت خدیجه (س) در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) ویژه برنامه هایی با حضور قاریان و علمای آل الله خواهیم داشت، و به صورت منظم در طول ماه رمضان قرائت دعای کمیل و توسل را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اوج برنامه‌های ما در لیالی قدر خواهد بود که درپی آن علاوه بر حضور قاریان ممتاز بین المللی و ذاکران اهل بیت(ع)، انشالله دعای جوشن توسط برداران ما زین العابدین فتح، غلامرضا زاده و محمد بیگی قرائت خواهد شد و حجج اسلام رفیعی در شب نوزدهم، سید احمد خاتمی در شب بیست و یکم و آیت الله حسینی بوشهری در شب بیست و سوم مهمان ما در آستان مقدس خواهند بود.

سلیمی عنوان کرد: همچنین در روز نیمه ماه مبارک رمضان جشن کودکان حسینی، ویژه کودکان 5 تا 6 سال در شبستان شیخ صدوق برگزار خواهد شد و در خلال ایام ماه مبارک رمضان شنبه تا پنجشنبه هر روز از ساعت 18 در مسجد جامع آستان مقدس جلسه آموزشی قرآن را برای عموم مردم داریم و چهار روز در هفته جلسات ویژه قرآنی برای خواهران گرامی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان گفت: در طول ماه مبارک رمضان براساس دستور تولیت آستان مقدس علی رغم اینکه به هرحال کار مشکلی است، بدون وقفه درب‌های حرم مطهر به روی زائران عزیز باز خواهد بود و سفره های افطاری بسته به مشارک بانیان خیر صورت می گیرد و برادران ما در نذورات و خدمات از مهمانان عزیز و ارجمند پذیرایی خواهند کرد، که به تناسب و به اقتضای ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی خواهد شد.