پایان نام‌نویسی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان با استقبال ضعیف مردم

کد خبر: 102182
نام‌نویسی دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) درحالی به پایان رسید که این دوره امسال با استقبال ضعیف مخاطبان روبرو بود.
وارث

نام‌نویسی دوره‌های حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) درحالی شب گذشته به پایان رسید که امسال استقبال از این مراکز بسیار پایین بود.

مهدی شهسوار مدیر روابط‌عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: نام‌نویسی علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های حفظ یکساله به صورت شبانه‌روزی و دوره‌های طرح رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن کریم در ایام تابستان شب گذشته در حالی به پایان رسید که استقبال از این دوره‌ها مطلوب نبود.

نام‌نویسی کمتر از ظرفیت مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن

وی درخصوص ظرفیت مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: این مؤسسه دوازده مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن دارد که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر ظرفیت پذیرش این مراکز است و از آنجایی که افراد برای حضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ یکساله باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشند همه ساله از بین بیش از دو هزار داوطلب، قرآن آموزانی برای این مراکز انتخاب می‌شدند اما متأسفانه امسال عدد ثبت‌نامی‌های ما به اندازه ظرفیت مراکز هم نیست.

احتمال ادغام دوره‌های حفظ شبانه‌روزی

مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان درخصوص برگزاری طرح رحله گفت: این طرح ابتدا با فراخوانی برای جذب مراکز برگزار‌کننده آغاز شد که طی آن ۶۵ مرکز اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۴۳ مرکز شرایط اولیه‌شان تأیید شد و نهایتاً ۲۹ مرکز برای برگزاری طرح انتخاب شدند. متأسفانه تعداد داوطلبان شرکت در طرح رحله هم کمتر از ظرفیت است و به احتمال زیاد بسیاری از این مراکز را در هم ادغام کنیم.

ثبت‌نام ۷۳۹ نفر در دوره‌های حفظ یکساله و رحله

شهسوار درخصوص تعداد ثبت‌نام شدگان در طرح‌های حفظ شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: برای مراکز شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم تعداد ۳۷۸ نفر و برای دوره‌های طرح رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن تعداد ۳۶۱ نفر نام‌نویسی کرده‌اند. البته نفرات برگزیده طرح رحله برای حفظ کل قرآن کریم به مراکز شبانه‌روزی هدایت می‌شوند.

مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان از برگزاری دوره‌ها به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت: هر یک از مراکز شبانه‌روزی و مراکز مجری طرح ملی رحله باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوزهای لازم را هم از ستاد ملی مبارزه با کرونا اخذ کنند و در این صورت دوره‌های آنها برگزار می‌شود.

شیوع کرونا و تبلیغات ضعیف عوامل استقبال کم مردم از دوره‌ها

وی در خصوص دلایل استقبال پایین مخاطبان از دوره‌های حفظ تخصصی قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: مهمترین عامل شیوع ویروس کرونا است و بسیاری از خانواده‌ها نگرانی‌هایی در این زمینه دارند، همچنین امسال به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به خوبی این دوره‌ها را تبلیغ کنیم مکاتباتی هم با رسانه ملی داشتیم که تنها منجر به حضور در چند برنامه شبکه قرآن شد و دیگر شبکه‌ها تبلیغاتی برای ما انجام ندادند و نهایتاً همه این عوامل سبب شد امسال استقبال از دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.