رنگ و بوی امام حسین (ع) را هیچ حادثه‌ای کم‌رنگ نمی‌کند

کد خبر: 102800
آیت‌الله صدیقی گفت: بقای امام حسین (ع) را خدا تضمین می‌کند، چه ما باشیم و چه نباشیم تضمین شده و هیچ حادثه‌ای نمی تواند امام حسین (ع) را کمرنگ و قدرت او را کم کند.
وارث

نشست هم‌اندیشی با اندیشمندان در خصوص برگزاری بزرگترین همایش دعا و توسل به حضرت علی اصغر (ع) عصر  یکشنبه ١٩ مردادماه با حضور آیت‌الله اختری دبیرکل بنیاد بین‌المللی عاشورا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ،حجت‌الاسلام میرلوحی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمدعلی انوشه دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج ، قربانعلی پورمرجان معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه نورالبکاء تهران برگزار شد.

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در این نشست اظهار داشت: خدا بقای امام حسین را تضمین می‌کند، چه ما باشیم و چه نباشیم این نور، تضمین شده است و هیچ حادثه‌ای نمی تواند رنگ امام حسین را کمرنگ و قدرت او را کم کند.

صدیقی تصریح کرد: خدا در قرآن این را وعده کرده است که هرکس با خدا معامله کند، او را تضمین می‌کند و هیچ معامله‌گری مثل امام حسین، همه چیزش را حتی کودک شش ماهه‌اش را برای خدا نداده است بنابراین این صفحه رنگ خدایی دارد.

وی اضافه کرد: متوکل عباسی قبر امام حسین را تخریب کرد و دست و پای زائران امام حسین را می‌بریدند اما فقها بازهم گفتند به زیارت بروید زیرا باید ایشان را کمک کرد، ایشان مقاومت کرد و به ما درس مقاومت داد اما گاهی مقابله با این دستگاه بیرونی نیست و مانند این ویروس، دهان همه را می‌بندد و مردم را خانه‌نشین می‌کند، بنابراین وظیفه ما در شرایط کنونی چیست؟

صدیقی گفت: در قرآن داریم علامت تقوا، تعظیم شعائر الهی است که هرچه تقوا بیشتر باشد شعائر بیشتر است. ملت ما در شرایط کرونا در زمان جشن‌ها، کاروان شادی به راه انداختند و در عید غدیر پرچم زدند، ماشین و خیابان آرایی کردند و میلیون ها اطعام داشتند و نشان دادن شیعه امیرالمؤمنین هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون اطعام توسط هیات‌ها در قالب بنیاد بین‌المللی غدیر انجام شد افزود: این تعداد بی‌سابقه بود که الحمدلله هم غدیر تکریم شد و به عشق امیرالمومنین دل‌ها جان گرفت.

وی تصریح کرد: در جریان عاشورا هم در طول تاریخ، عاشقان امام حسین، مجالس را زنده نگه داشتند و این نسل به نسل به ما رسیده و جزء خون ماست و هیچ آسیب و خطری نمی‌تواند این مجالس را تحت تاثیر قرار دهد. ١٧ سالی است که زنان و کودکان در مراسم‌های مجمع حضرت علی اصغر با آرم این شیرخوار با امام زمان بیعت می‌کنند که سال گذشته ۵ هزار مجلس در داخل و خارج برگزار شد که حرکت نافذ و دشمن شکنی بود که حتی صهیونیست‌ها را به درد آورد البته امروز شرایط متفاوت است.

صدیقی با اشاره به اینکه تمام عاشوراییان مُبلغ غدیر بودند، افزود: امروز در پی خطر بیماری واگیر کرونا مقام معظم رهبری که خود معتقد و گریه کن امام حسین هستند، می‌فرماید در چارچوب بهداشت باید جلسات برگزار شود بنابراین باید نام امام حسین و حضرت علی اصغر از طریق هنر و رسانه ملی و دیگر امکانات برافراشته کنیم تا این نام را در اوج نگه داریم. حرارت ناشی از حضرت علی اصغر بیش از سال‌های گذشته باید باشد لذا برنامه‌ها را با رعایت پروتکل‌‌ها برگزار می‌کنیم تا چشم دنیا را کور کند و بدانند این مذهب، عقلانی است.

شهادت حضرت علی اصغر همه را در زیر بیرق امام حسین(ع) قرار داد

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه واقعه عاشورا یک استثنا در تاریخ است، اظهار داشت: قصه امام حسین(ع)، دست رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) نیست بلکه دست خداست، هرکسی به این حلقه وصل بپیوند، راه را پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) یک استثنا است و در کربلا نیز حضرت علی اصغر(ع) هم یک استثنا است، این کودک شش‌ماه را خداوند در کربلا قرار داد تا همه در زیر بیرق امام حسین(ع) قرار بگیرند. 

این عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: در زمان واقعه عاشورا وقتی امام حسین(ع) حضرت علی اصغر(ع) را به دست گرفت، در سپاه دشمن هیاهو به پا شد، در همین لحظه بود که حرمله مامور شد تا آن شش ماه را به شهادت برساند، اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، سپاه دشمن برعلیه عمر بن سعد شورش می‌کرد.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.