مجوز برگزاری جلسات محرم چگونه صادر می‌شود؟

کد خبر: 102812
اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، نحوه اخذ مجوز هیأت‌ها برای برگزاری جلسات عزاداری در ماه محرم را معرفی کرد.
وارث

باتوجه به شرایط ابلاغی ستاد ملی کرونا و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری عزای حسینی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی جمعی، لازم است تمامی مسئولان هیئات مذهبی با مراجعه به سامانه بیرق فرم‌ها و تعهدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر محرم طبق شیوه نامه‌ها را تکمیل و یا به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور مراجعه کنند.

در این موشن گرافی، نحوه استفاده از سامانه بیرق توضیح داده شده است. که می‌توانیددر ادامه مشاهده کنید.

 

 

برای درخواست مجوز برگزاری مراسم محرم امسال، لازم است مسئول هیأت یا بصورت حضوری به شعب ادارات سازمان تبلیغات مراجعه کند و یا وارد سایت بیرق به نشانی www.beyragh.mobi شود.

در سایت بیرق مسئول هیأت باید کدملی و شماره همراه خود را وارد کند و منتظر کد تاییدیه بماند. سپس با در دست داشتن کد تایید وارد قسمت درخواست مجوز شود و اطلاعات مربوط به هیأت و محل برگزاری جلسه را وارد کند. در این بخش کافیست مشخصات خواسته شده پیرامون مسئول هیأت، مداح و همیار بهداشت را وارد کند.

بعد از آن فرم‌های پذیرش مسئولیت و تعهدنامه و همچنین خلاصه ضوابط برگزاری مراسم در ماه محرم قابل مشاهده است. بعد از دریافت کد رهگیری از سایت بیرق، فرم تعهدنامه در شعب ادارات سازمان تبلیغات امضاء و پس از کارشناسی مکان برگزاری و ... مجوز نهایی صادر می‌شود.

مسئولیت حقوقی و قضائی رعایت همه قوانین برعهده مسئول هیأت است. البته مداحی که در هیأت می‌خواند در قبال انجام ضوابط در هنگام مراسم مسئول است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.