حکومت ولایت فقیه مقدمه‌ ظهور حضرت مهدی(عج) است

کد خبر: 104208
 حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر این که انتظار فرج باید عملی و رفتاری باشد، تصریح کرد: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و  شیعیان باید آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنند.
وارث

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در برنامه تلویزیونی «نسیم بهشت» شبکه استانی دنا با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: در سال ۲۶۰ هجری قمری و پس از شهادت پدر بزرگوارش امام حسن عسکری، زعامت حضرت ولی عصر آغاز شد و به امامت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حضرت ولی‌عصر(عج) در پنج سالگی امامت شیعیان را بر عهده گرفتند، افزود: حضرت واسطه فیض بین خلق و خالق است و دارای عالی‌ترین مقام انسانی است و علوم همه پیامبران و ائمه اطهار در نزد آن بزرگوار است.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: حضرت بعد از ظهور، هدف الهی را تحقق می‌بخشد که همان برقراری حکومت عدل الهی، اخلاق، معنویت، انسانیت و رشد و تکامل بشریت است، تحقق این وعده جزء امور حتمی نظام آفرینش است.

وی بیان کرد: غیبت صغری آن حضرت از سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه داشت، در این مدت ارتباط شیعیان با حضرت از طریق چهار نائب خواص بود. بعد از غیبت صغری ارتباط مردم قطع شد و از طریق فقها و علمای دینی انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی  تصریح کرد: حضرت بر همه احوالات شیعیان آگاه بوده و انتظار فرج جزء بهترین اعمال است، البته دشمنان سعی می‌کنند عقیده مهدویت و انتظار فرج را از تشییع بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار فرج باید عملی و رفتاری باشد، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و  شیعیان باید آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنند.

منبع: حوزه نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.