بیعتی متفاوت با امام زمان در کوره‌پزخانه/ شهدای مدافع به یاری نیازمندان شتافتند

کد خبر: 104210
گروه جهادی شهید گودرزی، ۹ ربیع‌الاول به جای تمام مراسم‌های بیعت مرسوم با امام زمان(عج) ابتکاری جدید به خرج داد. آنان به کوره‌پزخانه‌ها رفتند و جشن کوچکی گرفتند و به تأسی از سیره مهدوی، با کمک‌رسانی به نیازمندان با حضرت بیعت کردند.
وارث

شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد مشکلات اقتصادی بسیاری برای اقشار مختلف کشور شده است تاجایی که افراد زیادی شغل و محل درآمد خود را از دست دادند. مقام معظم رهبری نیز بارها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده دولت و از همه مهمتر خیرین و مردم را به کمک نیازمندان فراخواندند.

از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، گروه‌های جهادی و مردمی برای کمک به نیازمندان آستین بالا زده‌اند. مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و گروه جهادی شهید احمد گودرزی، یکی از این نهادهای مردمی است که از زمان سیل آق‌قلا شکل گرفت اما اوج کمک‌رسانی‌های خود را از ماه رمضان امسال آغاز کرد که جهیزیه‌، سبدکالا و کمک هزینه‌های درمانی به نیازمندان رسانده است.

 

کمک به نیازمندان در ۵ استان به نام شهدای مدافع حرم

این گروه جهادی با نام شهدای مدافع حرم و با حمایت خانواده‌های آنان شکل گرفته است تا اگر روزی این شهدا جان خود را برای حفظ این خاک فدا کردند تا مانع ایجاد یک مشکل بزرگ شوند، امروز نیز نامشان و یادشان گره‌گشای مشکل معیشت ایجاد شده باشد. حامد خیرخواهان مسئول مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و این گروه جهادی می‌گوید: «گروه ما در استان‌های مختلفی همچون خراسان رضوی، گیلان، قزوین، سمنان و تهران با شناسایی نیازمند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی تلاش کرده تا بتواند باری از روی دوش نیازمندان بردارد که الحمدلله با اعتماد مردم توانستیم در ماه رمضان حدود یک میلیارد تومان کمک‌رسانی داشته باشیم.»

تهیه جیزیه برای نیازمندان به ارزش ۱۲۰۰ میلیون تومان

جوانان این گروه هرماه در یک شهرستان کمک‌های خود را به دست نیازمندان می‌رسانند. خیرخواهان می‌گوید: «تاکنون ۴۰ جهیزیه هرکدام به ارزش ۳۰ میلیون تومان و هزار بسته تحصیلی نیز تهیه و به دست محصلان نیازمند رسیده است.»

 

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به نیازمندان

این گروه حتی برای مباحث حقوقی نیازمندان نیز چاره‌اندیشی کرده است تا اگر روزی فردی به دلیل عدم برخورداری مالی لازم زیر بار ظلمی قرار گرفت با مراجعه به مجموعه قضایی آن‌ها مشاوره لازم را دریافت کند تا بتواند، احقاق حق کند. مطالبه‌گری بُعد دیگر فعالیت‌های آنان است در موضوعات مختلف جامعه نهضت مطالبه‌گری در فضای حقیقی و مجازی به راه می اندازند تا بتوانند جریان‌ساز باشند.

اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار

خیرخواهان می‌گوید: «بعد دیگر فعالیت‌های ما در حوزه اشتغال‌زایی است. به همین منظور برای زنان سرپرست خانوار کارگاه دوخت لباس در منطقه ۱۵ تهران راه‌اندازی کردیم و ابتدا آموزش‌های لازم را به آنان ارائه کردیم و سپس آنان مشغول به کار شدند. این گروه در شرایط فعلی باتوجه به کرونا به دوخت ماسک می‌پردازند.»

بیعتی متفاوت با امام زمان در کوره‌پزخانه

این گروه جهادی همزمان با ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) اما برای بیعت با ایشان ابتکار دیگری به خرج دادند. آنان تصمیم گرفتند با تقسیم شادی مومنانه در میان مردم مومن و کم‌برخوردار جنوب تهران بیعتی با حضرت صاحب‌‌الزمان (عج) داشته باشند. خیرخواهان می‌گوید: «گروه جهادی ما با همکاری مرکز نیکوکاری سفیران روشنایی، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان تهران و اداره اجتماعی ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۹ اقدام به برپایی جشن و مسابقات فرهنگی در منطقه کوره‌پزخانه‌های دولت‌آباد به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) کرد. در کنار این مراسم نیز توزیع لوازم التحریر، طبح و توزیع غذای گرم و اقلام خوراکی را انجام دادیم.»

 

در این برنامه آنان تلاش کردند تا با برنامه‌هایی همچون سخنرانی و مولودی‌خوانی فضای معنوی را در میان این خانواده‌ها ایجاد کنند و هم با حضور عروسک‌گردان‌ها شادی مؤمنانه را به فرزندان اهدا کنند.

 

کمک به نیازمندان و یاری رساندن به آنان از سیره‌ امام زمان (عج) و ویژگی اصلی دولت کریمه مهدوی است که این گروه تلاش کرد تا جای بیعت شعاری با حضرت، بیعتی عملی داشته باشد و با تاسی به سیره و ویژگی‌های ایشان ارادت خود را نشان دهد.

 

این گروه بنا دارد طی روزهای آتی با مبالغ جمع‌آوری شده از سوی مردم ۳ جهیزیه برای دختران دم‌بخت کمتربرخوردار شهرستان تربت حیدریه آماده کند. 
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.