جامعه امروز به حیا و عفاف زینبی نیاز دارد

کد خبر: 106559
حجت‌الاسلام کرمی نیا گفت: حضرت زینب(س) در اوج عفت و حیا و نجابت بودند؛ عفت و حیا چیزی است که جامعه امروز ما به شدت نیازمند آن است.
وارث

حجت‌الاسلام «عبدالله کرمی نیا» شامگاه شنبه ۹ اسفند به مناسبت ماه مبارک رجب در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: بیان فضایل و مناقب اهل‌بیت(ع) به این جهت است که محبت و ارادت ما نسبت به آنها بیشتر شده و به آنها اقتدا کنیم.

وی افزود: حضرت زینب(س) در اوج عفت و حیا و نجابت بودند؛ عفت و حیا چیزی است که جامعه امروز ما به شدت نیازمند آن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عفت و عفاف عامل کنترل نفس است، عنوان کرد: متاسفانه نسبت به گذشته عفت و حیا در کلام، نگاه و پوشش در جامعه ما کم‌رنگ شده است.

حجت‌الاسلام کرمی نیا با بیان اینکه در محیط علمی و کاری، برای همه جا یک پوشش داشتن عفیفانه نیست، اظهار کرد: از نظر حجاب کشور ما در مقایسه با ممالک دیگر هنوز بسیار خوب است اما در مقایسه با گذشته قابل تامل است، متاسفانه به علت قرار گرفتن در معرض فرهنگ غرب دچار تزلزل شدیم.

وی درباره پوشش در غرب ابراز کرد: تا اواخر قرن نوزدهم پوشش زنان در اروپا همچون امروز نبود بلکه پوشیده‌تر بودند با انقلاب صنعتی پوشش آنها تغییر کرد؛ زیرا یکی از پایه‌های تولید زنان بودند که به عنوان نیروی ارزان وارد بازار کار شدند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اروپایی‌ها با انقلاب صنعتی برای سامان دادن به تولید با نیروی ارزان خانم‌ها را وارد بازار کار کردند، تولید به انبوه رسید که مشتری لازم داشت به تبلیغات نیاز پیدا کردند؛ در مرحله دوم برای تبلیغات از تن و بدن زنان استفاده کردند، دختران جوان را وارد عرصه تبلیغات کردند.

حجت‌الاسلام کرمی نیا افزود: در ابتدا زنان را به عنوان کالای کار پس از آن به عنوان کالای تبلیغاتی وارد جامعه کردند. از جذابیت‌های زنانه استفاده کردند که کالاهای بیشتر بفروشند، برای استفاده بیشتر از زنان سعی کردند که آنها وارد خانواده نشود سن ازدواج را بالا بردند.

وی ادامه داد: اصالت یک زن در این است که زن باشد در مرحله دوم همسر و سپس مادر خوبی باشد تا جامعه حفظ شود، فرهنگ غرب مضامینی مثل غیرت مردان نسبت به زنان خود را به حسادت تبدیل کرد که خانواده را فروپاشد زن و مرد مسئولیت خود را نداشته باشد فرزندآوری از بین برود که از زنان به نفع سرمایه‌داران بهره‌برداری کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اخیرا غربی‌ها و دانشمندان آن می‌گویند ما در زمینه خانواده به فروپاشی رسیدیم چرا امروز ما داریم همان مسیر را امتحان میکنیم.

حجت‌الاسلام کرمی‌نیا با تاکید بر اینکه حیا عفاف و حجاب از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) بود، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) مصیبت دیده بودند در مقابل یزید نفرمود که ما گرسنه هستیم یا سختی کشیدیم بلکه خطاب به یزید گفت آیا عدالت است که همسران و دختران شما پشت پرده باشد و ما در ملا عام جلو چشم نامحرمان باشیم؛ این نشان می‌دهد که حیا و حجاب تا چه حد برای حضرت(س) اهمیت داشته است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.