مراسم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا دو هفته مجازی می‌شود

کد خبر: 107105
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه محافل و مراسم حرم مطهر تا دو هفته فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: کتابخانه، موزه و کلاس‌های آموزشی حضوری به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.
وارث

هادی محمود نژاد، با اشاره به وضعیت حرم مطهر در ایام قرمز شدن وضعیت کرونایی قم اظهار کرد: با توجه به دستور تولیت آستان مقدس مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) تمامی برنامه های حرم مطهر تا دو هفته به صورت غیر حضوری بر گزار می شود.

وی افزود: بنابراین شبستان نجمه خاتون(س) تعطیل شده و برگزاری نماز جماعت در تمامی فضاهای مسقف ممنوع و تردد در شبستان امام خمینی(ره) با مدیریت حرم مطهر انجام می‌شود و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تذکرات بهداشتی به زائران در تمام فضاهای حرم مطهر انجام می‌شود.

معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به ساماندهی خادمان سلامت با مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه اعمال آن به همه بخش‌های آستان مقدس ابلاغ و مقرر شده که خودروهای زائربر با دو سوم ظرفیت ارائه خدمت داشته باشند و نظارت مستمر مدیریت بهداشت و درمان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی اقدامات اجرایی آستان مقدس در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به لغو مراسم حضوری ترتیل‌خوانی ویژه بانوان افزود: بانوان می‌توانند برنامه ترتیل‌خوانی عمومی که با پخش زنده از شبکه سه همراه است را دنبال کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: کتابخانه و موزه آستان مقدس تا دو هفته تعطیل است و برگزاری کلاس‌های نیز فقط به صورت غیر حضوری دنبال خواهد شد.

محمودنژاد ادامه داد: خطبه‌خوانی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل و پذیرایی در مهمانسرا و برپایی سفره ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مؤمنانه با مراجعه به درب منازل افراد انجام می‌شود و برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ هزار پرس غذا در طول ماه مبارک رمضان توزیع شود.

وی افزود: سخنرانی های قبل از نماز ظهر و مغرب به صورت مجازی و برنامه احکام‌گویی از رادیو معارف دنبال می‌شود؛ ترتیل خوانی عمومی نیز به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود و برگزاری نماز دوم مغرب و عشا در صحن صاحب الزمان(عج) انجام نمی‌شود.

محمودنژاد تصریح کرد: برنامه مناجات خوانی که قرار بود در شبستان نجمه خاتون انجام شود تعطیل و به صورت غیر حضوری از شبکه ملی پخش خواهد شد.

وی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه توسط خادمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی زائران بتوانیم دستورالعمل‌ها را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.