بنیاد شهید، پیش ثبت‌نام عتبات را تایید کرد

کد خبر: 107999
مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام عتبات به معنای اعزام زائر نیست، گفت: ما در چارچوب سازمان حج و زیارت و ستاد کرونا عمل می‌کنیم و در صورت مشاهده تخلفات با آنها برخورد می‌کنیم.
وارث

امروز خبری مبنی بر راه‌اندازی کاروان عتبات توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت و همین امر موجب شد تا بنیاد شهید درباره این اقدام توضیحاتی ارائه دهد. 

بر همین اساس، سید مستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با فارس درباره نامه این بنیاد به استان‌ها برای جذب زائر عتبات اظهار داشت: ما به منظور برنامه‌ریزی برای سفرها و اردوهای ایثارگران و خانواده آن‌ها نیازمند بررسی و مشخص شدن تعداد متقاضیان هستیم تا در زمان مناسب این امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام به معنی اعزام زائران به عتبات نیست، افزود: اعزام به عتبات از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و ما نیز هیچ اعزامی خارج از چارچوب این سازمان نخواهیم داشت و با توجه به ممنوعیت سفر به عتبات از سوی ستاد کرونا، ما نیز تا زمان برقراری این سفرها، زائری را اعزام نمی‌کنیم و در صورتی استان یا مسؤولی بدون مجوز ستاد کرونا و سازمان حج و زیارت اقدام به اعزام زائر کند، تخلف محسوب شده و با آنها برخورد می‌کنیم.

حسینی، هدف از پیش‌ ثبت‌نام عتبات برای خانواده ایثارگران را برنامه‌ریزی برای اعزام زائران پس از موافقت مسؤولان مربوطه عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص ایثارگران ما باید آمادگی لازم برای اعزام این افراد را پس از رفع ممنوعیت سفر زیارتی به عتبات داشته باشیم؛ چرا که به طور مثال برخی از این افراد سالمند و برخی هم جانباز با درصد بالا هستند که باید با شرایط خاص و ایمن به عتبات سفر کنند. بر همین اساس، باید اطلاعاتی از آنها داشته باشیم تا در صورت برقراری سفرها بتوانیم آنها را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به واکسیناسیون ایثارگران و خانواده شهدا افزود: به طور حتم یکی از شرط‌های سفر به عتبات در صورت برقراری، تزریق واکسن کرونا خواهد بود که ما این اقدام را آغاز کردیم و پیش بینی کردیم که با کاهش مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون عمومی، بتوانیم سفرها و اردوهای ایثارگران و خانواده شهدا را پس از صدور مجوز ستاد کرونا مجدد برقرار کنیم.

حسینی همچنین درباره پیامکی که به خانواده ایثارگران ارسال شده است، خاطرنشان کرد: پیامک، یکی از راه‌های ارتباطی ما با خانواده شهدا و ایثارگران است که اطلاعیه‌هایی برای آنها ارسال می‌کنیم. اکنون نیز درباره پیش ثبت‌نام اقداماتی انجام شده و هیچ اعزامی تا زمان موافقت ستاد کرونا انجام نمی‌گیرد.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.