میرمحمدیان: رئیس جمهور آینده ظرفیت‌های مساجد را فعال کند

کد خبر: 108120
مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مساجد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: پیشنهاد ما این است هرکسی که رئیس جمهور می‌شود این ظرفیت را به رسمیت بشناسد و آن را نادیده نگیرد.  
وارث

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت ، به تبیین مطالبه فعالان حوزه مسجد از رئیس جمهور آینده، پرداخت و اظهارداشت: ما درباره مسجد، ایده‌آل‌های بزرگی در ذهن داریم و به عنوان یک ظرفیت بسیار ارزشمند تمدنی و مهم‌ترین ظرفیت فرهنگی ـ اجتماعی به آن نگاه می‌کنیم. اما متأسفانه در شرایط موجود، مساجد ما در این سطح نیستند و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که هرکسی که رئیس جمهور می‌شود این ظرفیت را به رسمیت بشناسد و صرفاً به دلیل کارکرد ضعیف برخی مساجد، این ظرفیت را نادیده نگیرد و این فرصت بی‌بدیل را از دست ندهد. رئیس جمهور آینده کمک کند که بتوانیم حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم و کم کم مسجد، محور حکمرانی محلی و مرکز مردم سالاری دینی شود تا بتواند مردم را برای حل مسئله‌های خود پای کار بیاورد.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: این کار نیاز به یک طراحی جامع دارد که هم مدل مطلوب درست طراحی شود و هم مسیر رسیدن به آن هدف، درست ریل‌گذاری شود. البته طرح‌های خوبی در این زمینه وجود دارد که می‌شود از آنها استفاده کرد.

میرمحمدیان در خصوص شیوه عملکرد شبکه امامت و مساجد کشور در انتخابات، گفت: حضور مصداقی در بحث انتخابات به صلاح نیست و ما باید برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

وی اولویت نخست را حضور مردم پای صندوق‌های رأی دانست و تأکید کرد: اینکه چه کسی انتخاب شود، مسئله بعدی است. ما باید فارغ از نگاه‌های گروهی و جناحی تلاش کنیم که شبکه امامان و مساجد، خود را برای بالا بردن میزان مشارکت هزینه کنند.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، گفت: رسانه‌های بیگانه سعی دارند که حضور مردم را بی‌فایده جلوه دهند و مردم را مأیوس کنند ما در مقابل باید با پاسخ‌های اقناعی، شبهات دشمن را خنثی کنیم و اهمیت حضور پای صندوق‌های رأی را برای افرادی که دچار شبهه شده‌اند، تبیین کنیم.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.