برگزاری مراسم بدرقه و اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله شریعتمداری

کد خبر: 108126
مراسم بدرقه پیکر مطهر آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری ساعت 6:30 بامداد امروز چهارشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار و آیت‌الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه می‌کند.  
وارث

مراسم بدرقه پیکر مطهر آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری ساعت ۶:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار و آیت‌الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه می‌کند.

مراسم تشییع و اقامه نماز از ساعت ۶:۳۰ در مدرسه مروی برگزار و مراسم تشییع از ساعت ۹ صبح از مقابل بیت مرحوم به سمت مسجد دباغخانه تشییع می‌شود.

پس از برگزاری مراسم بدرقه و اقامه نماز پیکر آیت‌الله شریعتمداری به مشهد مقدس منتقل و در مشهد به خاک سپرده می‌شود.

 

آیت‌الله شریعتمدار شاگرد مجتهدان بزرگ تهران همچون آیات عظام سید احمد خوانساری، شیخ محمدتقی آملی و میرزا ابوالحسن شعرانی بود و آثاری همچون تقریرات شرح منظومه استاد مطهری، نسیم بهشت در شرح صحیفه سجادیه و تعلیقات بر شرح خطبه فدکیه علامه مجلسی تألیف کرده بود. وی را همچنین مهم‌ترین شاگرد جلسات درس فلسفه اسلامی استاد مطهری دانسته‌اند.

این عالم فقید سال‌ها در مدرسه مروی تهران به تدریس سطوح عالی و خارج اشتغال داشت و در مسجد دباغخانه به امامت جماعت و سخنرانی مشغول بود. این عالم ربانی شاگردان بسیاری را تربیت و در مسیر دعوت به حق قرار داد و رمز موفقیت خود را از نوکری در خانه سیدالشهدا سلام الله علیه می‌دانست.

سرانجام آیت‌الله محمدتقی شریعتمدار پس از دور‌ه‌ای بیماری، ۱۷ خردادماه در سن ۸۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.