آغاز جشن‌های دهه کرامت با گلباران حرم امام رضا (ع)

کد خبر: 108163
مراسم گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت بعد از ظهر امروز جمعه ۲۱ خرداد‌ماه از ساعت ١٧ تا ١٩ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وارث

 مراسم گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت بعد از ظهر امروز جمعه ۲۱ خرداد‌ماه از ساعت ١٧ تا ١٩ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سخنرانی شهاب مرادی و مدیحه‌سرایی بیوکافی

این مراسم حضور بانوان و دختران مشهدی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و در آن حجت‌الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی خواهد پرداخت و ابوذر بیوکافی نیز مدیحه‌سرایی می‌کند. در پایان نیز میثاق‌نامه بانوان با کریمه اهل بیت (س) قرائت خواهد شد.

این آیین با شکوه که هر ساله با حال و هوای معنوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شد، امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور محدود زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تدارک ۱۳ برنامه محوری برای دهه کرامت در حرم امام رضا (ع)

 همزمان با آغاز دهه کرامت ۱۳ برنامه محوری برای این ایام از سوی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها با عناوین «جشن‌های لبیک یا امام»، «دختران خورشید»، «نقش ارادت»، «گلدسته‌های حرم»، «رسم دعبل»، «مناظرات رضوی»، «پویش بین‌المللی به لطف امام»، «همسفر تا بهشت»، «رواق کتاب»، «میهمان امام»، «در جوار عترت»، «برکت حضور» و «شکرانه همجواری» تدارک دیده شده است.

سخنرانی، قرائت زیارات و ادعیه، پرسمان و مناظرات رضوی، مدیحه‌سرایی، اجرای گروه‌های سرود و همخوانی قرآن کریم، مشاعره، شعرخوانی، تجلیل و معرفی افراد و خانواده‌های موفق، کرسی تلاوت رضوی، شعر، دکلمه خوانی و خوانش کتاب از جمله قالب‌های برنامه‌های دهه کرامت است. همچنین کرسی تلاوت رضوی از برنامه‌های قرآنی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که با حضور قاریان بین‌المللی از شبکه های استانی به صورت زنده و مستقیم از حرم پخش خواهد شد.

رواق دعبل رونمایی می‌شود

یکی از برنامه‌های این ایام آئین رونمایی از رواق دعبل است که در این رواق محافل بین‌المللی شعر با حضور شاعران آئینی با محوریت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی

باتوجه به اینکه همواره تعداد کثیری از زائران غیر ایرانی اعم از زائران اردو، عرب و آذری زبان به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و در این ایام به دلیل شیوع بیماری کرونا از زیارت حضرت رضا (ع) محروم هستند، مدیریت زائران غیر ایرانی سه برنامه برای زائران عرب، اردو و آذری زبان در این ایام تدارک دیده است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.