گرامیداشت دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه

کد خبر: 108204
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تشریح برنامه‌های این سازمان در دهه پر برکت کرامت گفت: این برنامه ها با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» برگزار می شود.
وارث

به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان درباره برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) یعنی اول لغایت یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۲۲ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقا جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برگزار نشدن برنامه‌های حضوری دهه کرامت در سال گذشته، گفت: امسال این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می‌شود؛ همچنین به‌مناسبت نخستین روز دهه کرامت، مراسم جشن دختران با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعامل با دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، منطبق با عناوین پیشنهادی شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به شرایط موجود، راه‌اندازی کاروان شادی با نام (شمیم کرامت) ویژه ایام پر برکت دهه کرامت و علی‌الخصوص سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت (ع)» از امامزادگان و بقاع متبرکه خواسته شده است که نسبت به تبلیغات و ترویج برنامه‌های دهه پر برکت کرامت، حول این محور در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بقاع متبرکه و شبکه استانی و فضاسازی محیطی با استفاده از بنر مناسب در معابر و اطراف بقاع متبرکه و در سطح شهر و روستا، تلاش مضاعف صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هر روز ساعت هشت صبح و هر شب ساعت هشت شب پخش نماهنگ‌های مرتبط با زیارت، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پخش می‌شود، گفت: در شب ولادت امام رضا (ع) با همکاری بسیج و با رعایت کامل اصول ایمنی، مراسم نورافشانی در امامزادگان دارای ظرفیت را خواهیم داشت؛ همچنین تعامل و همکاری لازم با خدام محترم اعزامی از سوی آستان قدس رضوی (کاروان زیر سایه خورشید) و استفاده از ظرفیت آنان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بزرگداشت امامزادگان علیهم‌السلام در روز ملی امامزادگان و در بقاع شاخص مد نظر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت روز پنجم ذی‌القعده، همایش بزرگداشت امامزادگان و مراسم تجلیل و تکریم هیأت امنا، خدام، خیرین بقعه‌ساز، واقفین و ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه در ۳۵۰ شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.