۱۰۰ داستانک در شرح زندگی حضرت زهرا(س)

کد خبر: 108220
کتاب «مادر آفتاب» که روایتی مستند اما داستان گونه دارد در قالب صد داستانک به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازد.
وارث

کتاب «مادر آفتاب» (14 خورشید، یک آفتاب) از مجموعه 14 جلدی 14 معصوم(ع) نوشته «مهرالسادات معرک نژاد» مشتمل بر 108 صفحه با صفحه آرایی زینب ربانی خواه به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

کتاب «مادر آفتاب» (14 خورشید، یک آفتاب) نخستین مجلد از مجموعه 14 جلدی 14 معصوم(ع) است که در قالب صد داستانک به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازد. کتاب روایتی مستند اما داستان گونه دارد. مهرالسادات معرک نژاد در کتاب «مادر آفتاب» داستان هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را به زبانی ساده و روان تبیین کرده است. وی تلاش کرده با زبانی ساده و روان از تولد تا شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبیین کند.

 

در قسمتی از کتاب «مادر آفتاب» می خوانیم: پیامبر (ص) فرستاده بودش خانه فاطمه، اجازه ورود گرفت و داخل شد. صدای قرآن خواندن دختر رسول خدا می آمد. آسیاب هم خود به خود می چرخید. سلمان رفت پیش پیامبر (ص) هرچه دیده بود تعریف کرد. پیامبر (ص) گفت:« خدا همه وجود فاطمه (س) را پر کرده از ایمان. او خود را دربست به اطاعت خدا واداشته، خدا هم ملکی را کمکش فرستاده و کارهای دنیا و آخرت او را کفایت کرده است».

 

در صفحه ای از این کتاب آمده است: عربی با لباس پاره آمد پیش رسول خدا (ص). گفت:« سیرم کن گرسنه ام. بپوشانم که برهنه ام و پولی بده که فقیرم». پیامبر (ص) او را فرستاد پیش دخترش. مرد عرب ایستاد پشت در خانه، گفت:« سلام بر شما، ای اهل بیت پیامبر (ص). ای کسانی که جبرییل نزد شما فرو می آید. من پیرمردی فقیرم. برهنه و گرسنه نیز هستم. پدرتان گفت از شما کمک بخواهم». فاطمه (س) پوست گوسفندی که زیرانداز حسن و حسین بود به او داد. مرد گفت:« من با این چه کار کنم؟» فاطمه (س) گردنبندی را که دخترعمویش به او داده بود از گردن درآورد. اعرابی گردنبند را گرفت و رفت مسجد. عمار به او گفت: «من این گردنبند را از تو می خرم، چقدر می فروشی؟»

 

در بخشی از کتاب «مادر آفتاب» می خوانیم: برخی از زنان مهاجر و انصار آمدند عیادتش، فاطمه (س) اما نای نشستن نداشت. حالش را که پرسیدند. گفت:« در حالی زنده ام که به خدا قسم دنیای شما را دوست ندارم و از مردان شما متنفرم. شماها پیمان شکنی کردید و عذاب خدا را برای خود خریدید. شما امر به این بزرگی را از جایگاه اصلی اش خارج کردید و به خیال خود از علی (ع) انتقام گرفتید، باختید آن هم چه باختنی».

 

گفتنی است،«مادر آفتاب» (14 خورشید یک آفتاب) از مجموعه 14 جلدی 14 معصوم(ع) نوشته «مهرالسادات معرک نژاد» در شمارگان هزار نسخه با قیمت 18 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. 

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.