اهل بیت(ع) برای حفظ عزت مومن نیازمند، مخفیانه کمک می کردند

کد خبر: 108228
حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اهمیت شاد کردن قلب مومن گفت: اهل بیت(ع) برای حفظ عزت مومن نیازمند، مخفیانه کمک می کردند.
وارث

حجت الاسلام محمد نوروزپور در برنامه «صبح و گفتگو» که از رادیو گفتگو پخش شد در خصوص نامگذاری دهه کرامت اظهار داشت: خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره گشایی عمومی نام این روز است.

وی خیرخواهی را مورد تاکید قرآن کریم و روایت اهل بیت (ع) دانست و افزود: نبی مکرم اسلام درباره نفع رساندن به مردم و کمک کردن، بسیار روایت دارند. کسانی که نیاز مؤمنی را بر طرف می‌کنند، همان‌هایی هستند که در بهشت فرمان روایی کرده و این کار را در میان خودشان مخفی نگه می‌دارند.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: یک مسئله خیرخواهی و کمک به مردم است و مسئله دیگر مخفی نگه داشتن این مسئله می‌باشد. سیره اهل بیت (ع) همواره بر این مسئله استوار بود که سعی می‌کردند در کمک کردن شناخته نشوند. برای مثال کسی در کوفه تا زمان شهادت امیرالمومنین (ع) ایشان را نشناخت که شب‌ها برای فقرا و یتیمان آذوقه می‌بردند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با استناد به روایتی از حضرت رضا (ع) ادامه داد: ایشان می‌فرمایند خداوند در روی زمین بندگانی دارد که سعی می‌کنند نیازهای مردم را برآورده سازند؛ این گروه از افراد روز قیامت در امان‌اند و کسی که مؤمنی را شاد سازد خداوند در روز قیامت قلب او را شاد می‌سازد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور، گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم به دلیل شرایط کرونا گرفتار شده‌اند و شغل خود را از دست داده‌اند که مؤمنین باید به آن‌ها کمک کنند.

حجت الاسلام نوروزپور در عین حال کمک کننده اصلی را دولت و حاکمیت دانست و افزود: مؤمنین هم نسبت به یکدیگر وظیفه دارند و پیامبر (ص) هم فرمودند هر کسی شب را صبح کند و نسبت به مشکلات مسلمانان دیگر بی تفاوت باشد، مسلمان نیست.

منبع: مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.