۱۱۰ کانون خدمت رضوی در مساجد تهران راه‌اندازی شد

کد خبر: 108375
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: افتتاح و راه‌اندازی کانون خدمت رضوی را یکی از طرح‌های بزرگ فرهنگی است. زندگی و فعالیت‌های فردی و اجتماعی ما باید بوی امام رضا (ع) بگیرد و چقدر دلنشین می‌شود وقتی عملی بوی اهل‌بیت(ع) بگیرد.
وارث

مراسم افتتاح ۱۱۰ کانون خدمت رضوی در مساجد استان تهران با حضور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) غرب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم رئیس مرکز امور مساجد در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) به القاب امام هشتم اشاره کرد و گفت: عالم آل محمد یکی از القاب حضرت رضا(ع) است که این لقب را امام کاظم(ع) با استناد به فرمایش پدر گرامی‌شان، امام صادق(ع) بر زبان جاری ساختند.

عالم آل محمد لقب روایی امام رضا (ع)

وی در این باره ادامه داد: امام صادق (ع) که خود دریای علومش بیکران است و در ابواب فقه بابی را پیدا نمی‌کنید که روایت و حدیثی از وجود نازنینش نقل نشده باشد؛ آنگاه ایشان اینگونه از امام رضا (ع) نام می‌برند. امام صادق (ع) درباره امام رضا فرموده بودند که عالم آل محمد در صُلب توست و کاش او را می‌دیدم، وی با امیرالمؤمنین هم نام است و علی نام خواهد داشت.

رئیس مرکز امور مساجد با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) درباره شرح حال بهترین بندگان خداوند اشاره کرد و گفت: حضرت ۵ خصلت را از اوصاف بندگان خوب خدا نام می‌برد و می‌فرماید: «الّذین اذا احسنوا استبشروا و اذا اساؤوا استغفروا و اذا اعطوا شکروا و اذا ابتلوا صبروا و اذا غضبوا عفو؛ بهترین بندگان کسانی هستند که هنگام انجام کار نیک خرسند، و هنگام ارتکاب عمل زشت از خداوند طلب بخشش کنند و آن‌گاه که چیزی به آنان داده شود سپاسگزار بوده و زمانی که به مصیبتی دچار شوند صبر کنند، و در هنگام خشم عفو کنند.»

وی درباره اولین ویژگی‌ بندگان خوب خدا گفت که اولین خصلت بندگان خوب در کلام امام رضا (ع) آن است که اگر کار نیکی انجام می‌دهند، از انجام دادن آن کار خوشحال می‌شوند. دومین خصلت نیز آن است که وقتی طرف مقابل قدرناشناسی کرد از عمل صالح خود پشیمان نمی‌شود. بندگان خوب خدا وقتی گرفتار خطایی شدند و معصیتی از آنها صادر شد بلافاصله استغفار می‌کنند. در روایت داریم که خوشا به حال بنده‌ای که وقتی نامه اعمالش را بهش می‌دهند زیر اعمالش نوشته، استغفار کرده است.

ابراهیم درباره چهارمین خصلت بندگان خوب خدا نیز گفت: بندگان خوب خدا افرادی‌اند که وقتی خدا به آنها نعمتی می‌دهد شکرگزاری می‌کنند. اما خیلی کم‌اند افرادی که شکرگزاری می‌کنند. قرآن می‌فرماید اگر بخواهید نعمت‌های خدا را بشمارید نمی‌توانید بشمارید. ما در پرتو ولایت زندگی می‌کنیم و این نعمت، جای شکرگزاری دارد. ملت بزرگ ایران در ایام دهه کرامت در آزمونی بزرگ سربلند خارج شدند و دل رهبر انقلاب را شاد کردند.

رئیس مرکز امور مساجد صبر بر گرفتاری را از پنجمین ویژگی‌ بندگان خوب خدا دانست و گفت: بندگان خوب خدا وقتی گرفتاری در زندگی‌شان می‌آید صبر می‌کنند.

ابراهیم، افتتاح و راه‌اندازی کانون خدمت رضوی را یکی از طرح‌های بزرگ فرهنگی برشمرد و گفت: زندگی و فعالیت‌های فردی و اجتماعی ما باید بوی امام رضا (ع) بگیرد و چقدر دلنشین می‌شود وقتی عملی بوی اهل‌بیت(ع) بگیرد.

وی با بیان اینکه هر فردی می‌تواند خادم حرم رضوی شود، افزود: خیلی راحت می‌توان دل‌ها را به وجود مقدس امام رضا (ع) گره زد و نیاز نیست که ما هزاران کیلومتر مسافت را طی کنیم و در آستان مقدس خدمتگزاری کنیم. مثلاً پزشکی که طبابت می‌کند می‌تواند با طبابت خود، توفیق خادمی آستان قدس رضوی را کسب کند.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.