غرب وحشی با "قرآن‌سوزی" توانایی منع گسترش اسلام در جهان را ندارد

کد خبر: 113956
از حدود چهار هزار سال قبل که اروپایی‌ها، به ویژه در گستره‌ی اسپانیای آن روز آدمخوار بودند تا عصر گلادیاتورها، تا قرون معاصر و رقم زدن جنگ‌های جهانی، نبرد ویتنام و نیز جنایت‌شان در فلسطین و تشکیل داعش و اکنون توهین به مقدسات، همگی نماد غرب وحشی هستند.
وارث

روند رو به رشد گسترش دین اسلام در آمریکا و اروپا با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت فزاینده‌ای به خود گرفت؛ چرا که آموزه‌های انقلاب که برگرفته از اسلام ناب محمدی بود، به واسطه امام خمینی (ره) بار دیگر احیاء شد و مفاهیمی مثل ظلم‌ستیزی و عزت برابر دشمنان نمود واقعی گرفت. از این جهت الگویی برای آزادی‌خواهان جهان شد. این مسئله همان نکته‌ای است که مایکل فیشر، انسان‌شناس آمریکایی می‌گوید. وی معتقد است انقلاب اسلامی صِرف یک انقلاب سیاسی و اقتصادی نیست بلکه انقلابی معنوی هم تلقی می‌شود که می‌بایست تحت لوای آن، ارزش‌ها و معیارهای حاکم بر دولت و رفتارهای اجتماعی را نیز تغییر می‌داد. در جای دیگر می‌گوید هدف انقلاب، تغییر سیر تطوری انسان است و بر این باور است که امروزه جهان، تحت تأثیر انقلاب معنوی امام خمینی قرار دارند.

در این راستا، گزارش مراکز تحقیقاتی غرب بر این حقیقت اذعان دارند که اسلام در اروپا و آمریکا رو به گسترش است که از جمله آنها مرکز تحقیقاتی پیو (PEW) است. این مرکز، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است که اطلاعاتی در مورد مسائل اجتماعی، افکار عمومی و روندهای جمعیتی شکل‌دهنده‌ی آمریکا و جهان ارائه می‌دهد. بر پایه این گزارش،‌ در آمریکا، اسلام در حال حاضر بیشترین رشد را در قیاس با سایر ادیان جهان دارد. در حال حاضر حدود 1,8 میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که تقریباً یک‌چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و اسلام، دومین دین بزرگ از لحاظ تعداد پیروان بعد از مسیحیت محسوب می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود در اواسط قرن 21 (بین سال‌های 2050 تا 2070)، اسلام پرجمعیت‌ترین دین جهان شود. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که دین اسلام در کشوری مثل ایتالیا با سرعتی به مراتب بیشتر از سایر مناطق اروپا در حال گسترش است. برای مثال تا سال 1970 تنها یک مسجد در ایتالیا وجود داشت، اما اکنون بیش از 60 مسجد و 100 تا 120 نمازخانه در ایتالیا ساخته شده است.

این نوع آزادی عمل مسلمانان در کشورهای آمریکایی و اروپایی منحصر در این دو قاره نیست بلکه ناشی از قانون حقوق اقلیت‌های مذهبی (غیر از فرقه‌های انحرافی و برانداز) در کشورهاست؛ بر این اساس، حقوق اقلیت‌های مذهبی جز لاینفک حقوق بشر تلقی می‌شود و با توجه به آسیب‌پذیر بودن حقوق اقلیت‌های مذهبی، رعایت حقوق آن‌ها برای دولت‌ها ناشی از الزامات داخلی و بین‌المللی است؛ طبیعی است که پیروان هر دین و آیینی برای آنکه احترام ببینند، باید حقوق سایر ادیان در کشور خود را ارج نهند،‌ به این دلیل است که از همان ابتدا احترام به حقوق اقلیت‌های مذهبی، به صورت قراردادی در بین کشورها رعایت شد.

‌ اما تأسف‌بار اینجاست آن کشورهایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند،‌ اکنون خود عامل تضییع حقوق بشر شدند و با مشاهده روند رشد اسلام در جهان، توهین به مقدسات این دین آسمانی را در دستور کار خود قرار دادند؛ هرچند همگان با پیشینه سیاه غرب و به تعبیر خودشان، «غرب وحشی» (Wild West) و خوی وحشی‌گری‌شان آشنا هستند؛ از حدود سه چهار هزار سال پیش که اروپایی‌ها، به ویژه در گستره‌ی اسپانیای آن روز آدمخوار بودند تا قرون وُسطی و عصر گلادیاتورها، تا قرون معاصر و رقم زدن جنگ‌های بزرگ و کوچکی مثل جنگ های صلیبی، جنگ‌های جهانی اول و دم، ماجرای جنگ ویتنام با آن جنایات هولناکش، وقوع جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی که حتی شکم زنان باردار را پاره کرده و جنین آنها را سر می بریدند، تا حدود 80 سال جنگ و جنایت علیه فلسطین، لبنان و سوریه و آن جنایات وحشتناک، تا تحمیل جنگ 8 ساله علیه ایران و حمله نظامی مستقیم امریکایی‌ها و اروپایی‌ها تحت عنوان ناتو، به افغانستان و عراق، تا نسل‌کشی و کشتارهای کور و بی هدف در پاکستان و یمن، تا شکنجه‌های ددمنشانه در زندان‌های داخلی و گوانتانامو  و سایر جنایت‌ها، همگی تاریخ روشن و مستند غرب وحشی است؛ لذا غرب آبرویی ندارد که بخواهد به آن افتخار کند و حالا در حرکتی منفعلانه، توهین به مقدسات اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و در قالب طراحی کاریکاتور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و قرآن‌سوزی همان رفتارهای وحشی‌مآبانه خود را به منصه ظهور می‌گذارد؛ با این حال هر روز به تحقق این وعده خداوند نزدیک می‌شویم که فرمود «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏؛ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا  ــ گر چه کافران را ناخوش اُفتد ــ نور خود را کامل خواهد کرد.»
منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.