احیای امر قرآن در دانشگاه‌ها توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری انجام شود

کد خبر: 114018
داور بخش حفظ سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: در دانشگاه‌ها نهادی که می‌تواند متولی اصلی و حمایت‌گر باشد تا حرکت قرآن را متناسب با شأن قرآن رشد و توسعه بدهد، نهاد نمایندگی ولی فقیه است که به نظر بنده مهم‌ترین کار این دفاتر احیای امر قرآن است.
وارث

محمدحسین سعیدیان، داور بخش حفظ سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگویی در رابطه با سطح کیفی شرکت‌کنندگان گفت: این مسابقات اقتضائاتی دارد و یکی از آن‌ها این است که مخاطب ما یک مخاطب کشوری است و از جای جای کشور برای شرکت و مسابقه حضور پیدا کردند اما در دوران همه‌گیری کرونا که جلسات برگزار نمی‌شد و ارتباط با اساتید کم‌تر بود، متسابقین قدری دچار کم‌کاری شدند و علت پایین‌بودن سطح کیفی شرکت‌کنندگان هم این موضوع است.

وی گفت: در این روزهای اخیر نیز کشور ما درگیر ریزگردها بود و مزید بر علت شد و برای مردم شرایط حضور نبود، در نتیجه متسابقین استرس و شرایط سختی را متحمل می‌شوند و مسابقه برگزارکردن در این شرایط کار بسیار دشواری است.

سعیدیان ادامه داد: برای هر کاری به‌طور مثال ورزش، تمرین برگزار می‌شود اما در حال حاضر شرایط متفاوت و سخت است و همین که شرکت‌کنندگان با این شرایط و عدم ارتباط و ارائه کار برای اساتید در این سال‌های کرونایی باز هم حضور پیدا کردند و در این سطح مسابقه دادند، به نظر بنده، ایده‌آل است.

داور سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: در دانشگاه‌ها نهادی که می‌تواند متولی اصلی و حمایت‌گر باشد تا حرکت قرآن را متناسب با شأن قرآن رشد و توسعه بدهد، نهاد نمایندگی ولی فقیه است که به نظر بنده مهم‌ترین کار این دفاتر احیای امر قرآن است.

وی افزود: پیش قراول حرکت فرهنگی کشور، روحانیت است، اگر علما و روحانیون کشور در نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به امر مهم ترویج قرآن اهتمام داشته باشند و بحث تشویق‌ها و ترغیب‌های امر قرآن در آیات، روایات و هم‌چنین سیره ائمه(ع) و نیز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند، حتما تحول ایجاد می‌شود.

سعیدیان بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ را مطرح می‌کنند و می‌فرمایند جامعه ما باید قرآنی شود، این یک معجزه است که باید توسط این نهاد نمایندگی‌ در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و از حوزه و روحانیت شروع شود، روحانیون تاج پیش قراول حرکت فرهنگ اسلامی را بر سر نهاده‌اند، باید به این وظیفه و تکلیف الهی عمل شود، مقام معظم رهبری نیز همواره در رهنمودهایشان به این موضوع تأکید دارند، درنتیجه باید در دانشگاه‌ها این حرکت قرآنی را بهتر مشاهده کنیم؛ دانشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری جشنواره‌های داخلی و اهدا جوائز ارزنده‌تر، دانشجویان را به این سمت تشویق کنند.
منبع: ایسنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.