سخنان منتشرنشده مرحوم فاطمی‌نیا درباره امام خمینی(ره)

کد خبر: 116119
مرحوم فاطمی‌نیا می‌گفت: حاج حسین فاطمی، در خواب امام زمان(عج) را در حرم حضرت معصومه(س) دید. یک دفعه حاج آقا روح‌الله آمد و امام(عج) تمام قد بلند شد. با او معانقه کرد و به من فرمود: ایشان را رد می‌کنی؟ ایشان موید از جانب ماست.

مرحوم آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا علامه و محقق دینی در بیاناتی در مورد برخی بزرگانی که درک کرده بود، خاطراتی را نقل کرده و به شخصیت عالی‌قدر حضرت امام خمینی(ره) حق شناسی و ادای احترامی خاصی داشت. 

آیت‌الله فاطمی به دنبال نگارش کتابی علیه امام بود

وی درخصوص امام خمینی (ره) اظهارداشت: من حاج حسین فاطمی از شاگردان میرزا جواد ملکی را در ۱۰۰ سالگی زیارت کردم. او می‌گفت آقامیرزاجواد در من تصرفی کرد و من دیگر غیبت نکردم. آیت‌الله حاج آقا‌ حسین فاطمی(ره) به دنبال نگارش کتابی علیه کارهای حضرت امام (ره) بود.

مرحوم فاطمی‌نیا در بیان خاطراتش افزوده است: حاج آقا سیدحسین فاطمی بعد از قیام امام خمینی (ره) یک کتاب در رد کارهای انقلابی امام نه در رد خود ایشان می‌نویسد. چه بسا او معتقد بود در عصر غیبت نباید اقداماتی این چنین کرد. افرادی که به دیدار ایشان می‌رفتند، می‌دیدند که در حال نگارش کتابی با مضمون مخالفت با امور انقلابی حاج آقا روح الله بود. یک عارف در حال نگارش کتابی علیه عارف دیگری بود تا بگوید کار این آقا را نمی‌پسندم. افراد دیگری هم بودند که می‌گفتند این آقا را قبول داریم، اما کارهایش را نمی‌پسندیم.

حاج آقا حسین فاطمی کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای خود را پاره کرد

وی گفت: آقایی به نام سنجیده در قم یکی از راویان این ماجراست که می‌گوید روزی به منزل حاج آقا حسین رفتم و دیدم کتاب را پاره کرده است و دور انداخته است. از ایشان ماجرا را پرسیدم که گفت: کتاب من به ۳۰۰ صفحه رسیده بود. در  خواب دیدم که حرم خانم‌ حضرت معصومه (س) را قرق کرده‌اند و می‌گفتند که امام زمان(عج) در حال زیارت هستند و کسی نباید وارد شود. من التماس کردم و من را راه دادند.

ایشان موید از جانب ماست

مرحوم فاطمی‌نیا ادامه داد: حاج‌آقا حسین می‌گفت که من وارد شدم و دیدم امام زمان(عج) در حرم هستند و حالتی دارند که گویی منتظر کسی هستند. یک دفعه حاج آقا روح‌الله آمد و امام زمان (عج) تمام قد بلند شدند و احترامش کردند. با او معانقه کردند و حین معانقه انگار به من فرمودند: ایشان را رد می‌کنی؟ ایشان موید از جانب ماست. از خواب بیدار شدم. دیدم عجب خطایی کرده‌ام و تمام کتاب را پاره کردم.

آدم حسابی نمی‌تواند مخالف امام خمینی (ره) باشد

وی تصریح کرد: علامه آیت‌الله سیدمرتضی عسکری بعد از رحلت امام خمینی (ره) تجلیل ویژه‌ای در یک کنگره بین‌المللی از ایشان داشت که این امر موجب شد برخی از افراد که با انگیزه ضدیت با نظام دور علامه عسکری جمع شده بودند، از ایشان فاصله بگیرند. 

مرحوم فاطمی‌نیا گفت: آقامیرزاجواد تهرانی قدش خمیده بود و به حد رکوع رسیده بود. او با امام ۱۸۰ درجه اختلاف مبنایی داشت، اما حتی به جبهه هم رفت؛ زیرا فهمید ایشان برای خدا قیام کرد. یک آدم حسابی و پاکیزه نمی‌تواند مخالف امام باشد. افراد مخالف یا پاکیزه نیستند یا غافل هستند که امیدواریم خدا هدایتشان کند.

این مرحوم اخلاق در جای دیگری گفته بود که مرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی می‌فرمود تمام انبیاء الهی صلواه الله علیهم به وجود امام خمینی(ره) مبتهج هستند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.