گرامیداشت آیت‌الله شاه‌آبادی برگزار می‌شود

کد خبر: 22736
گرامیداشت آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی استاد اخلاق حضرت امام(ره) در مسجد «سراج الملک» تهران برگزار می‌شود.
وارث: این نشست از سلسله نشست‌های ستارگان محراب است که به بزرگداشت مقام آیت الله شاه آبادی اختصاص یافته است و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند چهارشنبه ٢٨ آبان ماه، بعد از نماز عصر به مسجد «سراج الملک» به نشانی: خیابان امیر کبیر، بعد از چهار راه شهید مصطفی خمینی(سرچشمه) نرسیده به خیابان ملت، مراجعه کنند.

فرزند آیت‌الله شاه آبادی در این جلسه به سخنرانی می‌پردازد.


عارف کامل و فقیه مبارز، آیت‌الله میرزا محمد علی شاه آبادی در سال ١٢٩٢ قمری در اصفهان در بیت فقیه ربانی، آیت‌الله میرزا محمد جواد اصفهانی (حسین آبادی) رحمة‌الله دیده به جهان گشود. از همان ابتدا در محضر پدر بزرگوار خود، مقدمات علوم الهی و دروس حوزه را فرا گرفت و از محضر سایر اساتید وقت و علمای اصفهان کسب فیض کرد.

در سال ١٣٠٤ قمری در سن ١٢ سالگی، زمانی که پدر ایشان توسط ناصرالدین شاه به تهران تبعید شد، به همراه پدر و برادر دیگرشان به تهران مهاجرت فرمود و در طول اقامت ١٦ ساله در تهران (تا ١٣٢٠ ق) به اشتغالات علمی پرداخته و اساتید دیگری را درک نمود. ایشان در سال ١٣١٠ هجری قمری، پس از ٦ سال اقامت در تهران، آنگاه که حدود ١٨ سال داشت به درجه اجتهاد نائل آمد.

/ف.م214