استاد رائفی پور: حضرت فاطمه(س) حجت بر امامان است

کد خبر: 30171
مراسم ظهر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

وارثمراسم ظهر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان استاد رائفی پور را می خوانید:

 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله باید ریاضت جسمی بکشند و اعتکاف کنند چون خداوند می خواهد به او فاطمه سلام‌الله‌علیها را بدهد. چه مقامی است که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها دارند؟ امام حسن عسکری علیه‌السلام می فرمایند: او حجت بر ماست. حجت یعنی راهنما. فاطمه سلام‌الله‌علیها حجت بر امامان است.

امام خمینی(ره) می فرمایند: اگر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قبل از پیامبر به دنیا می آمد، پیامبر می شد. اهل سنت قبول دارند. وهابیون قبول دارند. صحیفۀ مبارکه که در دست امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجهم‌الشریف است، جبرئیل به حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها میگفت و امام علی علیه‌السلام می نوشتند.

اگر به یک بن بست بزرگ خوردید، حدیث کسا حل خواهد کرد. معجزه می کند. در کسا چرا پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عبا انداختند؟ شاید به این معنا باشد: حضرت آدم علیه‌السلام زمانی که ترک اولا را انجام دادند خداوند از او پوشش را گرفت و سترش برداشته شد و از اهل بیت علیه‌السلام فاصله گرفت.

فلسفۀ وضو گرفتن به دلیل شجرۀ اهل بیت علیه‌السلام است. حضرت آدم علیه‌السلام آنطور که باید تا میکرد، تا نکرد. چشمش به شجره افتاد بدون اینکه به مقامش برسد، خداوند فرمود: صورتت را بشور. دستش را به سمت شجره دراز کرد، گفت: بشور. هر بار که نماز می خوانیم همین کار را می کنید.

" انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " پاکی فقط از طریق آنهاست. روایت داریم، آنجایی که خداوند حضرت یونس علیه‌السلام را در شکم ماهی انداخت، خداوند می فرماید: اگر از تسبیح کنندگان نبود، تا روز قیامت نگهش می داشتیم. حضرت علی علیه‌السلام می فرماید: او به ولایت من شک کرده است!

حلال پیامبر تا روز قیامت حلال است و حرام او هم چنین. حضرت یونس علیه‌السلام فرمودند: ولایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را دارم چه لزومی برای تجدید ولایت هست؟!

در قرآن داریم: هر کسی که عهد امامت بشکند، ظالم است حتی اگر از ذریۀ ابراهیم علیه‌السلام باشد. حتی اگر قریشی باشد. در روز الست عده ای عجیب کفران نعمت کردند. به میزان آن غیض از قضا در زمان اهل بیت علیه‌السلام به دنیا آمدند تا چیزی که پنهان داشتند را خوب آشکار کنند. کم نگذاشتند و در حد کمال آشکار کردند.

در زیر عبا پنج تن و جبرئیل بودند. حضرت جبرئیل با خود قرآن را آورد. تمام دین زیر عبای پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بود. وقتی جبرئیل می خواهد آنها را معرفی کند، می فرماید: ایشان پیامبر است و دخترش و فرزندانش و حضرت علی علیه‌السلام؟ خیر! می گوید: " هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعلُها وَبَنُوها " مبنا را حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می گذارد.

تو کیستی که نه پیامبر هستی و مادر پیامبر هستی؟! ام الائمه نه فقط به معنای مادر است که فقط از او به دنیا آمدند، بلکه ام به معنای مادری کردن و سر منشأ بودن است. پس ام ابیها یعنی چی؟

شش ماه آخر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بعد از نمازش از مسجد بیرون می آمد و می فرمود: " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " شش ماه این فعل صورت گرفت تا بفهمند. تا ظلم نشود. چون آنها نور هستند و ما تاریکی.

آنها را باش! می خواستند با دم خود آن نور ها را خاموش کنند! تو کافر و مشرک می خواهی در برابر نور خدا بایستی؟ من این نور را کثیر قرار داده ام، تو ابتر دنباله ات کجاست؟

سیدها یک سر و گردن از ما بالاتر هستند. بزرگانی که در مقابل کفر ایستاده اند، سید هستند. چه در لبنان و چه در عراق و چه در یمن و چه در ایران. خدا به واضح می فهماند که می خواهد به آل ابراهیم علیه‌السلام چیزهایی دهد و به آنها هیچ ندهد. "  أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُم مُّلْكاً عَظِيما " مردم حسادت می کنند که چرا به آل ابراهیم علیه‌السلام کتابی و پیامبری و حکمت داده ای. هر کسی بصیرت و حکمت ندارد.

" وَآتَيْنَاهُم مُّلْكاً عَظِيما " در آخر ملک عظیم هم برای آنهاست.

" اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیم "

معنی: " خدا نور آسمان‌ها و زمین است. مَثَل نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى، و آن چراغ در شیشه‌اى است. آن شیشه گویى اخترى درخشان است که از درخت خجسته زیتونى که نه شرقى است و نه غربى، افروخته مى‌شود. نزدیک است که روغنش -هر چند بدان آتشى نرسیده باشد- روشنى بخشد. روشنىِ بر روى روشنى است. خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت مى‌کند، و این مَثَل‌ها را خدا براى مردم مى‌زند و خدا به هر چیزى داناست. "

تفسیر: خداوند نور است. نور را که نمی توانیم ببینیم. باید برایمان مثالی بزنند. مشکات یعنی فاطمه سلام‌الله‌علیها. دو بار مصباح را آورده است. در فاطمه سلام‌الله‌علیها چیست؟ حسن علیه‌السلام و حسین علیه‌السلام. زجاجه یعنی آبگینه، یعنی فاطمه سلام‌الله‌علیها سپس می گوید: از زجاجه! خدا می خواهد فاطمه سلام‌الله‌علیها را تعریف کند. او کوکب دُر، تک ستارۀ درخشان است. [آنها می خواهند با دم خود نور را خاموش کنند! احمق ها فکر می کنند آتش است.] ستارۀ درخشان از شجرۀ مبارکه نور گرفته است. تین یعنی امام حسن علیه‌السلام و زیتون یعنی امام حسین علیه‌السلام. [روایت داریم: شجرۀ مبارکه که به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها می رسد، از طریق امام حسین علیه‌السلام رواج می یابد.] نه از شاخه مسیحی و نه از شاخه یهودی منظور دقیقاً اسلام است. [در قرآن آمده است که حضرت عیسی علیه‌السلام در شرق به دنیا آمد، پس منظور از شرق مسیحیت است. در قرآن آمده: ای پیامبر تو نبودی زمانی که ما از جانب غربی کوه با حضرت موسی علیه‌السلام سخن گفتیم. پس منظور از غرب، یهودیت است.] روغن و جان مایه اش نور می دهد و صاحب نور است. بی آنکه آتش به آنها رسیده باشد می درخشند. [آتش جایی است که آنها نیستند.] خداوند هر کس را که به نور متصل شوند هدایت می کند. او هدایت گر اصلی است و صورتش از نور گرفته شده است و مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجهم‌الشریف است. آخر آیه هم می فرماید: من برای شما مثال میزنم و خود عالم به تمام علوم هستم. این مثال برای فهم توست.

 در ادامۀ این مراسم حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.