جزئيات عزاداري زائران ايراني در كربلا اعلام شد

کد خبر: 50808
روزهاي شنبه، يكشنبه و دوشنبه(۲۴،۲۳،۲۲ اسفند) بعد از نماز مغرب و عشاء زائران ايراني در حرم حضرت ابالفضل العباس(عليه السلام) گردهم مي‌آيند و سپس به سمت بين الحرمين حركت مي‌كنند...
وارث :دسته‌ برزگ عزاداري زائران ايراني با عنوان «موكب‌ امام رضا(عليه السلام)» به مناسبت ايام فاطميه دوم و سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله عليها) در كربلا و نجف به مدت سه شب برگزار مي‌شود.


حجت‌الاسلام عسکري،كارشناس فرهنگي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با تشريح جزئيات اين برنامه بزرگ عزاداري براي زائران ايراني حاضر در عتبات، خاطر نشان كرد: دسته عزاداري موكب امام رضا(عليه السلام) به مدت سه شب در كربلاي معلي و روز شهادت حضرت صديقه طاهره(سلام الله عليها) در نجف اشرف برگزار خواهد شد.


وي با اشاره به برنامه محل اجتماع، حركت و عزاداري اين موكب در كربلا، گفت: در كربلاي معلا روزهاي شنبه، يكشنبه و دوشنبه(24،23،22 اسفند) بعد از نماز مغرب و عشاء زائران ايراني در حرم حضرت ابالفضل العباس(عليه السلام) گردهم مي‌آيند و سپس به سمت بين الحرمين حركت مي‌كنند و بعد از 40 دقيقه عزاداري و سينه زني در مسير اين مكان شريف، وارد صحن بزرگ حرم حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) مي‌شوند و به مدت 30 دقيقه نيز برنامه عزاداري در داخل حرم برگزار مي‌شود.


كارشناس فرهنگي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا افزود: با هماهنگي مسوولان عتبه مقدسه حسيني ويژه برنامه عزاداري و سينه زني به مناسبت سالروز شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) در قالب موكب عزاداري امام رضا(عليه السلام) با حضور كليه زائران ايراني در جوار مرقد مطهر فرزندشان برپا خواهد شد.


حجت‌الاسلام عسکري همچنين درباره جزئيات دسته عزاداري زائران ايراني حاضر در نجف اشرف نيز، گفت: براي زائران ايراني كه در سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله عليها) در نجف اشرف حضور دارند، برنامه موكب امام رضا(عليه السلام) برگزار خواهد شد.


وي خاطرنشان كرد: در نجف اشرف نيز روز يكشنبه(23 اسفند) مصادف با روز شهادت حضرت از ساعت 9 صبح اجتماع زائران در انتهاي خيابان(شارع) امام صادق(عليه السلام) يا باب قبله حرم اميرمومنان(عليه السلام) انجام شده و حركت دسته عزاداري شروع مي‌شود و زائران ايراني در قالب اين هيئت به صورت دسته جمعي و با در دست داشتن پرچم و بيرق‌هاي عزاداري به سمت باب شيخ طوسي حركت مي‌كنند و از آنجا وارد صحن حرم مطهر مي‌شوند و به مدت يك ساعت به سينه زني و عزاداري مي‌پردازند.

كارشناس فرهنگي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا از كليه زائران ايراني خواست تا برنامه‌هاي خود را با ويژه برنامه هيئت عزاداري امام رضا(عليه السلام) كه از سوي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق به مناسبت ايام شهادت حضرت زهرا(سلام الله عليها) برگزار مي‌شود هماهنگ كنند و با حضور خود به شكوه و عظمت مراسم بيافزايند

/1102101305