باید با برداشت‌های انحرافی از مهدویت در موکب جمکران مقابله شود

کد خبر: 62682
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: موكب جمكران بايد در راستاي اهدافي كه امام حسين(علیه السلام) براي آن به شهادت رسيد، حركت كند، فرهنگ مهدوي بايد در زمينه جلوگيري از توطئه‌ها، تفسيرهاي نادرست و برداشت‌هاي انحرافي فعاليت كند.
وارث: حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي با تأكيد بر توجه به محتواي زيارت اربعين، اظهار كرد: امام حسين(علیه السلام) جان خود را فدا كرد تا مردم را از حيرت و سرگرداني در مسير جهالت نجات دهد، بنابراين موكب‌هايي كه در مسير پياده‌روي اربعين برپا مي‌شود، بايد اين امر را در نظر داشته باشند.

 وي تصریح كرد: خداوند فرصت گرانبهايي به بركت امام حسين(علیه السلام) فراهم كرده، افراد فراواني از ملت‌ها و كشورهاي مختلف و حتي از فرقه‌هاي ديگر اسلامي در مراسم پياده‌روي اربعين حضور پيدا مي‌كنند، چنين حركت و اقدامي شبيه مراسم حج است كه همه امت اسلامي در آن حضور دارند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه موكب‌ها بر اساس آنچه در توان دارند، بايد براي آگاهي بخشي به افراد مختلف تلاش كنند، گفت: افراد بايد نسبت به مكتب و جايگاه اهل بيت(علیهم السلام)، وحدت امت اسلامي و توطئه‌هاي مستكبران و دشمنان اسلام آگاهي به دست آورند و سطح آگاهي آنها افزايش پيدا كند.

وي ابراز كرد: از نظر سطح معرفتي بايد هدف امام حسين(علیه السلام) تبيين شود و از نظر سطح بصيرتي نسبت به دشمنان اسلام و توطئه‌هاي آنها اطلاع‌رساني صورت گيرد و نسبت به وحدت امت اسلامی شيعه و سنی و ساير فرق و حتی وحدت پيروان اديان آسماني اقداماتي انجام شود.

 حجت الاسلام والمسلمین رجبي بیان كرد: مشكل اساسي جامعه اسلامي و جامعه بشري اين است كه اسلام بدلي كه ساخته شده دست استكبار جهاني است، معرفي مي‌شود و اسلامي واقعي را نمي‌گذارند، به دست ملت‌ها برسد و با ايجاد تفرقه بين مسلمانان به طور جدي به اين مسئله دامن مي‌زنند.

 وي تاکید كرد: اگر دو مقوله بصيرت‌افزايي و معرفي معارف اسلامي و فرهنگ اهل بيت(علیهم السلام) انجام شود، امت با آگاهي از توطئه‌هاي دشمنان مردم از سرگرداني بين گمراهي‌ها نجات پيدا مي‌كند.

 عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه ناآشنايي نسبت به معارف اهل بيت(ع) و سرگرداني در بين اسلام بدلي و فرهنگ باطل آسيب و بلاي امت اسلامي است، گفت: فعاليت در اين زمينه‌ها رسالت اصلي موكب‌ها است، بايد به گونه‌اي فعاليت‌ها صورت گيرد كه ابعاد عاطفي و معنوي برجسته شود و برخي مسائل ديگر اين ابعاد را متأثر نكند.

 وي هدف فرهنگ مهدوي را آگاهي‌بخشي ذكر كرد و افزود: موكب جمكران نيز بايد در راستاي دو هدفي كه امام حسين(علیه السلام) براي آن به شهادت رسيد، حركت كند، فرهنگ مهدوي بايد در زمينه جلوگيري از توطئه‌ها، تفسيرهاي نادرست و برداشت‌هاي انحرافي اقدام كند.

حجت الاسلام رجبي يادآور شد: مدعيان دروغين مهدويت در سطوح مختلف وجود دارند كه بايد در اين زمينه شفاف‌سازي شود و مردم بصيرت كسب كنند تا به گروه‌هاي انحرافي جذب نشوند و از آن طرف معارف صحيح مهدوي عرضه شود تا سطح آگاهي امت اسلامي در اين زمينه افزايش پيدا كند.

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران