ندای جا ماندگان کوی عشق در تهران طنین‌انداز شد

کد خبر: 63061
امسال هم تهرانی‌های جامانده از کوی دوست اما مشتاق یار در روز اربعین حسینی پیاده‌روی خود را از میدان امام حسین به سمت حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز کردند.

وارث: بار دیگر نام حسین ابن علی(ع) یاور مظلومان دنیا بعد از چهل روز از شهادت ایشان و یارانشان در کربلا به دست غاصبان دین اسلام در سال 61 ه. ق در دنیا طنین‌انداز می‌شود، امسال هم مثل هر سال علاقه‌مندان به دیدار یار پای برهنه و با هر وسیله و امکانی به سمت کربلای معلی شتافته‌اند.

اما در این بین عده‌ای نیز هستند که به دلائل مختلف از این سفر معنوی جا مانده‌اند ، دوست داشته‌اند که حضور داشته باشند اما نتوانسته‌اند اینها در تهران امسال در مراسم جاماندگان اربعین حسینی که طبق هر سال از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و در مسیرهای مختلف به حرم عبدالعظیم حسنی می‌پیوند، شرکت کرده‌اند. جاماندگان در این راه با پای پیاده آمده‌اند تا یادآور شوند اگر امام آنها را نطلبیده اگر پول نداشته یا مریض داشته‌اند و نتوانستند به دیدار دلدار از نجف تا کربلا بروند در شهر خود به یاد شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان پیاده می‌روند.

مگر نگفته‌اند که:

گرچه دوریم به یاد تو قدح می‌گیریم / بعد منزل نبود در سفر روحانی

نام امام حسین(ع) در تاریخ یادآور خط سرخ شهادت، مقاومت، آزادگی، ایثار،‌ ایستادگی و ظلم ستیزی است. زینب کبری(س) درسرزمین نینوا و در  چهلمین روز شهادت عزیزانش به سوگ نشده و ما نیز با پای پیاده و با ندای «هل من ناصر ینصرنی» همراه جاماندگان اربعین حسینی شده‌ایم تا خود را به زیارت کسی برسانیم که از رهروان ولایت ایشان است.

در روایات مختلف آمده است که ثواب زیارت سید ری همچون زیارت تربت شش گوش پسر پیامبر(ص) است، عاشقان با هم در این مسیر همراه شده‌اند ، سکوت نمی‌کنند، شعار می‌دهند و بی‌تفاوت نیستند تا نشان دهند اگر به پابوسی آقایشان نتوانسته‌اند بروند دلیلی بر این نیست که دلشان با ایشان نیست بلکه همه به هوای ایشان نفس می‌کشند و به یادشان پیاده راه افتاده‌اند.