بزرگترین قرآن مطلای جهان رونمایی شد

کد خبر: 68042
بزرگترین قرآن کریم کتابت شده نقره و طلای جهان توسط آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد.
وارث: بزرگترین قرآن کریم کتابت شده نقره و طلای جهان ظهر یکشنبه به دست آیت الله العظمی جوادی آملی در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء رونمایی شد.

این استاد برجسته حوزه پس از رونمایی از این اثر هنری گرانقدر بیان داشت: کار کتابت وحی کار پربرکتی است، که خداوند توفیق آن را به شما عطا مرحمت کرده است.

وی ادامه داد: از خدای بزرگ می‌خواهیم توفیق ادراک صحیح و عمل به مضمون قرآن را به همه امت اسلامی عطا بفرماید و آنچه خیر و فلاح این نظام و مملکت است در سایه عمل به دستورات وحی سامان پذیرد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه اظهار داشت: طبق بیان قرآن، خداوند قرآن را نازل کرد، اما نه آنگونه که باران را نازل می‌کند؛ باران به زمین انداخته می‌شود در حالی که قرآن کریم مانند طناب و ریسمانی که یک طرف آن به دست خداوند است به زمین آویخته شده است و از این روست که به ما گفته شده است به این ریسمان چنگ بزنید؛ «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا»، چرا که انسان تنها به ریسمانی می‌تواند چنگ بزند و بالا برود که به جای محکم و بلندی بسته شده باشد.

وی افزود: کاتبان وحی باید توجه داشته باشند که به ریسمانی الهی دست انداخته‌اند که یک سوی آن به دست خداست، لذا اکنون که این توفیق را یافته‌اند از خدا بخواهند این کشور و مملکت را از هر گزندی حفظ نماید و آبروی همه مسلمانان جهان محفوظ بماند و خداوند جامعه بشری را در سایه عقل و عدل هدایت کند.

گفتنی است، بزرگترین قرآن کریم کتابت شده نقره و طلای جهان توسط رائین اکبرخانزاده کتابت و توسط استاد عسگری قلمزنی شده است.