رهبری به زیارت امامزادگان توجه ویژه‌ای دارند

کد خبر: 72878
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امامزادگان از ذریه پیامبر اکرم(ص) هستند و معارف اهل بیت(ع) را ترویج می‌کردند گفت: آنها در واقع نمونه‌ای از برکات بی کران حضرت محمد(ص) هستند.
وارث: آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع)قم  اظهار کرد: در این محفل نورانی و در محضر دلدادگان مکتب اهل بیت(ع)، این توفیق را یافته‌ایم که بارگاه نورانی امامزاده واجب التعظیم سید علی(ع) را زیارت کنیم.
ایشان افزود: روایات متعددی و متواتری از حضرت محمد(ص) وجود دارد که فرمودند من شما را ترک می‌کنم اما اهل بیت و عترت و کتاب خدا را در میان شما به یادگار می‌گذارم؛ اینها میراث نبی مکرم اسلام هستند که باید در حفظ و نگهداری از آنها و همراهی همیشگی با این دو با هم کوشا باشیم.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم(ص) همراهی و حفظ این دو امانت، موجب سعادت انسان می‌شود گفت: تمسک به اهل بیت(ع) دارای ابعاد مختلفی است که اطاعت از دستورات آن بزرگواران، یکی از جنبه‌های این تمسک و تعهد محسوب می‌شود.
ایشان ادامه داد: بر اساس آیات و روایات متعدد، اطاعت از اهل بیت(ع) همانگونه که از پیامبر اسلام(ص) تبعیت می‌شده، برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت ضروری است.
آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: همانطور که اطاعت حضرت محمد(ص) را بر خود واجب می‌دانیم، تبعیت از ائمه اطهار(ع) یعنی عترت ایشان هم ضروری است؛ باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اهل بیت(ع) منشأ خیر و برکت هستند گفت: خواص شیعیان و دوست‌داران اهل بیت(ع) از برکات خاصه آنها استفاده می‌کنند.
ایشان ادامه داد: نخستین نوری که آفریده شد، نور حضرت محمد(ص) بود و سایر برکات و نعمت‌ها، در پرتو آن نور متجلی شده‌اند به عبارتی شعاعی از آن نور به همه دنیا تابیده شده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه ارزش این نور الهی را کسی جز خداوند نمی‌داند خاطرنشان کرد: به ما در همین اندازه گفته شده که آن نور به قدری عظمت دارد که همه نعمت‌های دنیا و آخرت، شعاع کوچکی از آن هستند و معرفت به این حقیقت، نعمت بزرگی است که خواص شیعیان از آن بهره‌مند می‌شوند هر چند دیگران هم می‌دانند چنین چیزی وجود دارد ولی به تفصیل قادر به درک حقیقت آن نیستند.
استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: آسمان‌ها و زمین طفیل وجود پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان هستند و بالاترین کمالی که ما آرزوی رسیدن به آن را داریم، این است که شمه‌ای از این مقام را درک کنیم و بویی از این حقیقت به مشاممان برسد؛ کسانی که به چنین مقامی دست یابند، تمام افرادی را که نسبتی با این خاندان دارند را مقدس‌ترین امور و افراد عالم می‌پندارند و حتی بوسیدن خاک آستان مقدس امامزادگان را افتخاری عظیم می‌دانند.
وی با بیان اینکه امامزادگان از ذریه پیامبر اکرم(ص) هستند و معارف اهل بیت(ع) را ترویج می‌کردند گفت: آنها در واقع نمونه‌ای از برکات بی کران حضرت محمد(ص) هستند.
آیت‌الله مصباح یزدی افزود: خداوند به ما رهبری عطا فرموده که برای زیارت بقاع متبرکه امامزادگان سفر می‌کنند و تعظیم و تکریم آن بزرگواران را همواره مورد تاکید قرار داده‌اند.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خاک آستان مقدس امامزادگان را باید سرمه چشم کرد و از برکات وجودی آنها، شفای جسم و روح را طلب کرد.
ایشان با بیان اینکه سعادت در خاندان اهل بیت(ع) و فرزندان آنهاست گفت: باید به فرزندان خود هم بیاموزیم که احترام این بزرگواران را حفظ کنند و فرهنگ زیارت را همواره در جامعه اسلامی نگاه دارند تا به این ترتیب، معرفت ناب به اهل بیت(ع) در آنها نهادینه شود.
آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر چشم بصیرت داشتیم می‌دیدم که فرشتگان گرد این بقاع متبرکه می‌گردند؛ ما نیز باید از این برکات استفاده کنیم و ایمانمان را از طریق تمسک به امامزادگان و اهل بیت(ع) حفظ و تقویت کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ارادت خاص مردم قم به امامزاده سید علی(ع) گفت: این حرم مطهر همواره مورد تکریم و احترام قمی‌ها و زائرانی از اقصی‌نقاط ایران و جهان بوده و برکات وجودی ایشان را همیشه شاهد بوده‌ایم.
خاطر نشان می شود حرم امامزاده سید علی (ع) از نوادگان حضرت عباس علیه السلام در بلوار ۱۵ خرداد قم  قرار دارد .