مشهد/ ویژه‌برنامه‌های حرم رضوی در ماه محرم

کد خبر: 73001
مدیر امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی در مشهد، به تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه محرم پرداخت.
وارث: جواد هاشمی، مدیر امور فرهنگی آستان قدس رضوی درباره ویژه‌برنامه آستان حضرت رضا(ع) در ماه محرم گفت: پنجشنبه ویژه‌برنامه «اذن عزا» تعویض پرچم و سیاهپوشی حرم مطهر و اهدای پرچم به شوراهای هیئات مذهبی استان‌ها، با سخنرانی آیت‌الله رئیسی و مداحی احمد واعظی از ساعت 16 الی 18 در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعه همین هفته برنامه اجتماع شیرخوارگان حسینی را خواهیم داشت که در آن 75000 دست لباس توزیع می‌شود. این برنامه از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام کاردان و مداحی احمد واعظی است.

هاشمی با اشاره به ویژه‌برنامه «احلی من العسل» گفت: این برنامه صبح روز چهارشنبه همزمان با ششم محرم در صحن جامع رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مداحی مداحی سیدرضا احمدنیا و مداح نوجوان سیدمهدی موسوی همراه است.

مدیر امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ویژه‌برنامه‌ «شکوه ایثار» مراسم عزاداری امام حسین (ع) و اصحاب ایشان در دهه اول محرم، بعد از نماز صبح و قبل و بعد از نماز مغرب در رواق امام خمینی‌ برگزار می‌شود.

وی گفت: انتشار کتاب‌هایی همچون «شهید کربلا، خط عاشقی، طلایه‌داران نور»، تهیه فلش‌کارت زیارت نیابتی شهدا جهت 40 شهید مدفون در حرم مطهر، نصب تابلوهای «جهاد ادامه دارد» با موضوع شهدا و امر به  معروف و نهی از منکر، از دیگر برنامه‌های ما در ماه محرم است.