دعا و بندگی در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان پشتیبان آخرت ماست

کد خبر: 78018
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: سفره ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تامین‌کننده نیازهای آخرت ابدی ما است که با دعا و بندگی به کمال می‌رسد.
وارث: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در درس تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت‌تیر برگزار شد، با بیان اینکه ماه رجب بسیار عظیم است، اظهار داشت: خداوند در ماه رجب بساط فضل عظیم خود را برای بندگان گسترده است.

وی افزود: آنچه در این ماه نزد خداوند بسیار باارزش است بندگی است چراکه فلسفه خلقت انسان بندگی خداوند متعال است زمانی‌که انسان بنده حقیقی خداوند شد همه چیز او را خریدار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در دستگاه الهی بندگی همراه با ادعا نیست، عنوان کرد: راز بندگی به درگاه الهی اظهار فقر است چراکه خداوند نه ادعا بلکه فقر انسان را خریدار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بندگی الهی معامله بزرگی است، ابراز کرد: تواضع، خاکساری و اطاعت از خداوند گوهر بندگی را در وجود انسان صیقل می‌دهد.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات وارده از ائمه معصومین(ع) هرکس خدا را یاد کند او را یاد خواهد کرد و هرکس با خداوند همنشینی شود خداوند همنشین او خواهد بود.

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اطاعت از خداوند و تقوا فطرت انسان را صیقل می‌دهد، اظهار داشت: بنده واقعی اراده و خواست خود را در اراده و خواست الهی فانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه اشک، خضوع و خشوع گوهر بندگی را در وجود انسان صیقل می‌دهد، گفت: در دعای امین الله است که گریستن در پیشگاه خداوند رحمت و لطف الهی را می‌آورد.

وی افزود: خروج از دایره منیت در خیررسانی و خدمت به خلق نیز گوهر بندگی را صیقل می‌دهد که مشتری آن هم خداوند است با قیمت خوبی می‌خرد، حقیقت ایمان همین بندگی است که ماه رجب فرصت خوبی برای این بندگی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  با بیان اینکه سرمایه ما نزد حضرت حق همان فقر ما است، ابراز کرد: کریم سائل و سوال او را دوست دارد، برای شفاعت نزد خداوند شفیع ما سوال یا سائل است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در حضور غنی مطلق سوال خریدار دارد و کریم همواره دنبال سائل است، گفت: انسان کامل سائل کامل خداوند است، آبروی او فقر و سوال او است که نزد خداوند به کمال رسیده است بنابراین وجود او نزد خداوند آبرومند است.

وی با بیان اینکه بنده حقیقی در دعاهای ماه مبارک رمضان از ابتدا تا انتهای آن صرفا خداوند را می‌خواهد، اظهار داشت: اگر رضای خدا در رضای حضرت زهرا(س) قرار دارد به این دلیل است که او فانی در خداوند است و فقط او را می‌خواهد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  با بیان اینکه در ماه رجب به استغفار  بسیار سفارش شده است، گفت: بین ماه رجب و عالم برزخ ارتباط خاصی است که در بهسازی آن ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: برزخ ورودی به عالم بعدی و خیلی دشوار است، نور، روشنایی، وسعت و انس آن بسیار مهم است، در کلمات اولیا است که زیاد به فکر برزخ خود باشید، ماه رجب بسیار می‌تواند به نیازمندی‌های ما در برزخ پاسخ دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه ماه رجب در غنی‌سازی ارتباط ما با ولی‌الله اعظم امام عصر(عج) یک امکان خاصی دارد که آن را تقویت کند، گفت: عمده دعاهای این ماه مربوط به ناحیه مقدسه است.

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سفره ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تامین‌کننده نیازهای آخرت ابدی ما است، ابراز کرد: هر کس اهل دعا و بندگی در این سه ماه باشد پشتیبانی کننده ابدیت او خواهد بود.

وی افزود: در این فرصت آنچه بسیار جواب می‌دهد انس با قرآن کریم است که باید به صورت تصاعدی تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مبعث جشن تولد شکوه و عظمت قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم و امیرمومنان امام علی(ع) دو جلوه بزرگ پیامبر(ص) است چراکه این دو شاهد حقانیت راه پیامبر(ص) هستند، هیچ پیامبری همچون امیرمومنان امام علی(ع) را نیاورده که صاحب علم رسالت باشد و خود را غلام و بنده پیامبر(ص) بداند.