پناهیان: مدیران کشور حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص دهند

کد خبر: 86936
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: اگر مدیران ما حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص دهند مشکلات مالی اربعین حل می‌شود. امام حسین(ع) است که این مملکت را حفظ کرده و خواهد کرد و این فرصت را برای این مدیران ایجاد کرده است.
وارث

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم اختتامیه گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت، مهم‌ترین اجزای دین است و مومنین با مسأله ولایت امتحان می‌شوند، گفت: تجمع اربعین حسینی بیانگر یک آزمون بزرگ پیش از برپایی امر ظهور است. 
وی افزود: مومنان در راهپیمایی اربعین حسینی به یک همایش بزرگ و جهانی فرا خوانده شده‌اند، لذا باید در این عرصه جهانی به نقش آفرینی بپردازیم. بعید نیست که امتحان اربعین، پیش‌درآمدی بر آزمون بزرگ ظهور باشد؛ اگر مومنان از این امتحان سربلند بیرون آمدند می‌توان گفت مومنان در آزمون ظهور نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین مجلس جهانی حضرت امام حسین (ع) است و نباید این فرصت را از دست داد، اظهار کرد: امروز در ارتباط با اربعین صرفاً احساس محبت نمی‌کنیم، بلکه احساس وظیفه و مسئولیت می‌کنیم، لذا باید در برگزاری رونق‌تر و پر شکوه‌تر این مراسم بکوشیم.

وی اربعین را جلوه‌ای مهم و اساسی در عرصه ولایت دانست و گفت: اگر کسی بخواهد از زیادی مال خود برای اربعین هزینه کند هنر نکرده است بلکه هنر واقعی آن است که یک فرد از زندگی عادی خود بزند و خرج اربعین کند؛ با امر ولایت و آنچه مرتبط به نعمت ولایت است باید درست برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به وظیفه مسئولان در خدمت به اربعین گفت: اگر مدیران ما حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص دهند مشکلات مالی اربعین حل می‌شود؛ امام حسین (ع) است که این مملکت را حفظ کرده و خواهد کرد و این فرصت را برای این مدیران ایجاد کرده است. اگر مدیران ما اهمیت اربعین را درک کنند با شرایط بودجه‌ای نیز می‌توانند از حقوق خود بزنند و به این مساله کمک کنند؛ نمایندگان مجلس قطعا از این مساله استقبال می‌کنند؛ نمایندگان مجلس از صدقه سر امام حسین (ع) نماینده هستند.

وی گفت: حماسه اربعین برای همه ما تکلیف ایجاد کرده است؛ نمی‌توانیم نسبت به این مساله بی‌اعتنا و بی‌تفاوت باشیم؛ باید از همه مسئولان و ذی نفوذان سوال شود که برای اربعین امسال که با دشواری‌هایی همراه بوده است چه کردید؛ هر امام جمعه و استاندار و وزیر و وکیل و مدیرکلی باید وظیفه خود را در این زمینه اعلام کند؛ مساله اربعین مساله حاشیه‌ای و سلیقه‌ای نیست؛ مگر می شود 20 میلیون نفر در کنار هم تجمیع شوند و خداوند به دعای آنها ترتیب اثر ندهد.

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.