آیت الله صدیقی در جلسه زیارت جامعه کبیره 

لیبرال‌های بی‌ایمان به خاطر منافع دنیوی اسلام را مسخره می‌کنند

کد خبر: 87194
امام جمعه موقت تهران گفت: ایمان واقعی در قلب جای دارد و شخص به خاطر منافع چند روزه دنیا آن را از دست نمی‌دهد که مانند لیبرال‌ها به مسخره کردن اسلام بپردازد.
وارث

 آیت‌الله کاظم صدیقی در جلسه تفسیر زیارت جامعه کبیره که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: کشور ما برای استقلال و هویت دینی خود شهدای زیادی را داده است، امام راحل و بزرگان با انقلاب وابستگی ما را به وارستگی تبدیل کردند بنابراین حفظ و نگهداری این انقلاب بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: گاهی افراد به خاطر منافع شخصی به اسلام و انقلاب روی می‌آورند اما وقتی مشاهده کنند که برای آنها منفعتی ندارد به راحتی آن را کنار می‌گذارند درباره اهل‌بیت(ع) نیز مردمانی چنین رفتار می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی افزود: ما باید در مسیر گزینش شده توسط ائمه معصومین(ع) حرکت کنیم و در این مسیر دودل نباشیم از خداوند بخواهیم که به ما ثبات قدم داده و تا عمر داریم دنبال الگوهای دیگر خط و رنگ عوض نکنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایمان برخی افراد مستقر و برخی مستودع است، اظهار داشت: ایمان مستقر برای کسانی است که ایمان در قلب آنها جای گرفته و کسی نمی‌تواند ایمان را از آنها جدا کند؛ اگر ایمان جزو جان شود با زرق و برق دنیا تکان نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه ایمان برخی افراد مستودع است یعنی چند روزی ایمان در قلب آنها است و پس از مدتی خواهد رفت، ابراز کرد: ایمان زبیر از اصحاب پیامبر(ص) مستودع بود و در قلب او جای نگرفته بود که از بین رفت.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره ایمان انبیاء الهی، عنوان کرد: خداوند نبی را نبی خلق کرده و اینگونه نبوده که او انسان بوده سپس نبوت به او عطا شده باشد. خداوند از همان ابتدای خلقت پیامبران را نبی خلق کرده است و تا کنون کسی نشنیده که پیامبری از نبوت عزل شده باشد زیرا خداوند گوهر وجودی آنها را به نور نبوت آراسته است.

امام جمعه موقت تهران درباره ایمان مومنان، بیان داشت: ایمان شیعه واقعی اهل بیت(ع) نیز مستقر است زیرا خداوند شیعیان و مومنان را از سرریز حیات عرشی ائمه معصومین(ع) خلق کرده است.

وی افزود: ایمان به پذیرش عقل تنها نیست بلکه با پذیرش قلب ممکن است اگر وجود کسی ناپاک باشد ایمان را نمی‌پذیرد اما اگر پاک باشد می‌طلبد و جذب می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند مومن را همچون نبی خلق می‌کند، اظهار داشت: ایمان صرفا به زبان نیست که شخص آن را به زبان بپذیرد و مومن شود بلکه گنجی است که در وجود هر کس قرار نمی‌گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره ایمان عاریتی و نگهداری آن گفت: ایمان عاریتی را اگر قدردانی کردیم برای ما می‌ماند اگرنه به کفر و ضد دین تبدیل شده و مانند لیبرال‌ها که به مسخره اسلام می‌پردازند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.