مشارکت ۲۲۷ موکب و هیات عزاداری از ۲۳ کشور در اربعین امسال در کربلا

کد خبر: 87482
تعداد موکب های شرکت کننده از کشورهای مختلف در مراسم اربعین امسال، به ۲۲۷ موکب و هیات خدمت رسانی از ۲۳ کشور عربی و خارجی می‌باشد.
وارث

بخش شعائر، موکب ها و هیأت های حسینی در عراق و جهان اسلامی، وابسته به آستان های مطهر حسینی و عباسی تعداد موکب های خدمت رسانی شرکت کرده در مراسم اربعین امسال در شهر کربلاء را اعلام کرد.

«ریاض نعمان السلمان» رئیس این بخش گفت: تعداد موکب های شرکت کننده از کشورهای مختلف در مراسم اربعین امسال، به ۲۲۷ موکب و هیات خدمت رسانی از ۲۳ کشور عربی و خارجی می‌رسد که عمان، بحرین، کویت، عربستان، یمن و لبنان از کشورهای عربی بوده و از میان کشورهای غیر عربی نیز موکب هایی از ايران، آذربایجان، افغانستان، سوئد، هند، ایالات متحده، اندونزی، پاکستان، بلژیک، تایلند، ترکیه، تانزانیا، انگلیس، کانادا، هلند، فرانسه و کنیا شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: این بخش موافقت های رسمی را برای مشارکت این موکب ها در برگزاری شعائر اربعین و ارائه تسهیلات امنیتی و اداری به آنها صادر کرد. حضور این موکب ها فقط محدود به کربلا نبوده است بلکه در مسیرهای منتهی به آن نیز حضور دارند.

السلمان گفت: فعالیت این موکبها فقط به ارائه‌ی خدمات به زائران خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از آنها در عزاداری ها (سینه زنی و زنجیر زنی) مشارکت دارند.

منبع:ابنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.