حجت‎الاسلام والمسلمین فتاح: 

معاویه مسلمانان را تحقیر و به عقب برد/ شادمانی غربی ها از حکومت معاویه 

کد خبر: 87487
سالها پیش در شهر برلین آلمان با دعوت از اشراف حجاز به آنها گفته شد که می خواهند مجسمه معاویه را در اروپا بسازند و وقتی دلیل آن را پرسیدند گفتند، اگر معاویه نبود و خلافت را غصب نمی کرد، امروز شما مسلمانان به جای ما علم و پیشرفت را در دست داشتید؛ حکومت معاویه مسلمانان را تحقیر و به عقب برد.
وارث

حجت‎الاسلام والمسلمین فتاح، در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا که با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع علم امام(ع) گفت: یکی از ویژگی های ممتاز اهل بیت(ع) نسبت به سایرین، مساله علم امام است.

وی یادآورشد: برکت تشیع از ائمه(ع)  است زیرا نمی توان این بزرگان را در یک عرصه محدود کرد و به همین دلیل عزت شیعه را رقم زدند؛ امامت تمامیت دین است و عزت اسلام نیز با امامت ادامه یافت.

سخنران مراسم افزود: پس از پیامبر اکرم(ص) هیچ کسی به جز ائمه اطهار(ع) نیست که بتواند مدعی علم اول و آخر شود؛ کسی نمی تواند منکر دانشگاه 4هزار نفری امام صادق(ع) و امام باقر(ع) باشد و این مسایل است که تفاوت ائمه را با دیگران مشخص می کند.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که علم امام از جنس علم حصولی و مدرسه ای نیست، بلکه علم حضوری است اظهارکرد: این علم با دیگر شاخه های علم آموزی متفاوت است، زیرا علم حصولی می تواند همراه با هزاران نقص باشد، ولی علم حضوری علمی است که از سرمنشاء وحی بر می خیزد و بری از نقصان است.

وی با ذکر این مطلب که علم امام در عصر امام رضا(ع) بین المللی شد، افزود: صاحبان مکاتب دیگر را به تواضع واداشت؛ ایشان را عالم آل محمد(ص) نامیدند زیرا ایشان علم رابه نقطه اوج آن رساندند.

حجت‎الاسلام والمسلمین فتاح یادآورشد: پاسخگویی امام جواد(ع) به 30 هزار سوال و همچنین ائمه دیگر نشان می دهد که تا چه میزان این مراجعات بالا بوده است و ایشان در هر زمان و هر مکان به همه سوالات زمینی و سماوی پاسخگو بودند.

وی افزود: هرجا که امامت را محدود کرده و یا کنار گذاشتند، بیچاره و مفلوک شدند؛ بدبختی و گمراهی و سیاهی از آن کسانی است که آگاهانه و یا ناآگاهانه در مسیر محدودیت امامت و کنار گذاشتن امامت حرکت کردند.

استاد حوزه یادآورشد: سالها پیش در شهر برلین آلمان با دعوت از اشراف حجاز به آنها گفته شد که می خواهند مجسمه معاویه را در اروپا بسازند و وقتی دلیل آن را پرسیدند گفتند که اگر معاویه نبود و خلافت را غصب نمی کرد، امروز شما مسلمانان به جای ما علم و پیشرفت را در دست داشتید؛ حکومت معاویه مسلمانان را تحقیر و به عقب برد.

حجت‎الاسلام والمسلمین فتاح یادآورشد: یکی از دلایل حقانیت ائمه شیعه آن است که همه ائمه از امام علی(ع) که پیامبر را به تمامه تصدیق می کرد، همدیگر را تایید می کردند و امام زمان(عج) نیز همه آنچه یازده امام پیشین بیان کردند را تایید و بیان کردند.

وی با اشاره به نور واحد بودن ائمه یادآورشد: تیجانی از علمای برجسته اهل سنت که به مکتب اهل بیت(ع) مشرف شده است بیان کرد که یکی از اولین نشانه های علاقه مند به این مکتب آن بود که وقتی مطالعات تطبیقی را در خصوص مکاتب و ادیان مختلف انجام دادم به این نتیجه رسیدم که مکاتب و ادیان دیگر همدیگر را تایید نمی کردند و در مقابل هم فرق مختلفی را ایجاد کردند، ولی در تشیع هیچ فرقه و شعبه ای وجود ندارد زیرا اگر به حق نبودند و به علم هم شک داشتند همدیگر را تایید نمی کردند.

منبع:حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.