اکران کمدی‌ها در دهه آخر صفر «جایز نیست»/ تصمیمی که فقط در مشهد اجرایی شد!

کد خبر: 87554
طبق ابلاغیه سازمان سینمایی، اکران فیلم‌های کمدی در تمام سینماهای کشور باید 10 روز منتهی به پایان ماه صفر متوقف می‌شد؛‌ اما چرا فقط شهر مشهد از این ابلاغیه پیروی کرد و در بقیه شهرها سینماها برای فیلم‌های کمدی بلیت می‌فروشند؟
وارث

موضوع توقف اکران فیلم‌های کمدی در سینماهای کشور،‌ چند وقتی است که به یک مشکل تبدیل شده است و علت عمده این موضوع نبود مرجع درستی برای تصمیم‌گیری و  پاسخگویی به این موضوع بوده است. روز جمعه ۱۱ آبان‌ماه علی سرتیپی سخنگوی کارگروه اکران و رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که فیلم‌های کمدی طی ۱۰ روز منتهی به پایان ماه صفر برای احترام به ایام شهادت امام رضا(ع)،‌ امام حسن (ع) و رحلت پیامبر (ص)، در شهر مشهد نمایش داده نخواهد شد.

اکران کمدی‌ها در دهه آخر صفر «جایز نیست»/ تصمیمی که فقط در مشهد اجرایی شد

 

بلافاصله بعد از آن رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی خبرگزاری فارس گفت که این موضوع، کشوری بوده و تمامی سینما‌های کشور باید تابع این موضوع باشند.

او همچنین ابلاغیه سازمان سینمایی را که به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف ارسال شده بود، منتشر کرد.

 

خبرنگار سینمایی فارس نیز این موضوع را از غلامرضا فرجی سخنگوی کارگروه اکران پیگیری کرد؛ اما وی پاسخگوی تلفن خود نبود.

خبرگزاری فارس همچنین صحت‌ نامه منتشر شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی را پیگیری کرد و صحت این نامه تایید شد. حال نکته قابل تأمل اینجاست که چرا با وجود ابلاغ سازمان سینمایی مبنی بر اکران نکردن فیلم‌های کمدی در سینماهای کشور در ۱۰ روز منتهی به پایان ماه صفر، هنوز تمام سینماهای کشور ـ به جز خراسان رضوی ـ برای نمایش فیلم‌های کمدی بلیت‌فروشی می‌کنند و این فیلم‌ها را در سالن‌های سینما به نمایش در می‌آورند؟

فروش بلیت برای فیلم سینمایی «هشتگ» در سینماتیکت»

 

فروش بلیت برای فیلم سینمایی «لازانیا»

چند وقتی است که مدیریت سینمای ایران در بخش اکران از ضعف جدی رنج می‌برد. در برخی از شورا‌های سینمایی حضور افرادی ناکارآمد که سال‌هاست در اینگونه شوراها ماندگار شده‌اند،‌ باعث اتخاذ تصمیمات اشتباه در حوزه اکران شده‌ است. افرادی که در عین ناکارآمدی،‌ برخی از فیلم‌ها را در اکران زمین می‌زنند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.