امام جمعه موقت تهران: 

تمام علوم نهفته در قرآن کریم بعد هدایتی دارد

کد خبر: 88063
حجت الاسلام صدیقی گفت: هزاران مطلب درباره معجزات علمی قرآن وجود دارد اما قرآن کتاب حقوق، طب یا طبیعی نیست بلکه کتاب هدایت است. تمام علوم نهفته در قرآن کریم بعد هدایتی دارد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سلسله جلسات شزح دعای هشتم صحیفه سجادیه که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در دعای هشتم صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) به مساله مخالفت با هوای نفس و هدایت پرداختند.

وی افزود: انسان از ناحیه خداوند هدایت شده است. پیامبر و ائمه معصومین(ع) عینیت قرآن کریم و تابلوی انسان کامل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه خداوند به ما عقل، وجدان و فطرت داده است، عنوان کرد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مجاری هدایت هستند کسی با آنها مخالفت کند از خط سلامت و امنیت خارج و گرفتار شقاوت، پستی و دیوهای خطرناک روزگار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرمخالفتی با کانون‌های نور سبب زنگار قلب می‌شود، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید قلب چنین افرادی در مرحله نسخت زنگار می‌گیرد اگر به مخالفت خود ادامه دهند زنگار به پرده تبدیل شده و در صورت ادامه  قلب او مهر و قفل شده و دیگر قابل هدایت نخواهد بود و بر قلب هر کس مهر بخورد سخنان، نفس و نظر پیامبر(ص) بر او اثر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن کریم را وسیله هدایت معرفی کرده است، ابراز کرد: هزاران  مطلب درباره معجزات علمی قرآن وجود دارد اما قرآن کتاب حقوق، طب یا طبییعی نیست بلکه کتاب هدایت است. تمام علوم نهفته در قرآن کریم بعد هدایتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه اولیاءالهیو عرفا عالم را جلوه  خدا می‌دانند، گفت: اگر حجاب دل کنار برود انسان قدرت حکمت، رحمت و هدایت خدا در سراسر ممکنات را خواهد دید.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن شفا و رحمت برای مومنان است، عنوان کرد: عمل به دستورات قرآن دردهای اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی را درمان می‌کند. وقتی انسان ظالم باشد از خطر هدایت الهی بیرون رفته و به مقصد نمی‌رسد و عمر او به فنا خواهد رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به یکی از دلایل وجود امام زمان(عج) بیان داشت: در قرآن کریم خداوند فرموده هر قومی هدایت‌‌گری دارد پس برای امت آخرالزمان نیز هدایتگری است، پس از پیامبر(ص) قرآن و ائمه معصومین(ع) پرچم هدایت هستند مخالفت با آنان مخالفت با سعادت و خوشبختی خود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را از یاد نبریم که خداوند هم ما را به خودفراموشی مبتلا کند، سه گروه مخالفان با علم، عقل و امام  شقی هستند، انصراف از مسیر هدایت خطر جدی است که امام سجاد(ع) ما را از آن برحذر می‌دارند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.