حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: 

رفیق گمراه در دنیا و آخرت عامل خسران و افسوس است

کد خبر: 88154
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: وز قیامت بسیاری از دوستان محبوب به دشمن تبدیل می شوند مگر اینکه باتقوا باشند. کسانی که ریشه علاقه های آنها بر مبنای پول، ثروت، مقام و شهرت باشد در آخرت دشمن یکدیگر می شوند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی یکشنبه (۱۱آذرماه) در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: روز قیامت بسیاری از دوستان محبوب به دشمن تبدیل می شوند مگر اینکه باتقوا باشند. کسانی که ریشه علاقه های آنها بر مبنای پول، ثروت، مقام و شهرت باشد در آخرت دشمن یکدیگر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: کسانی که براساس غیرتقوا دوست شدند پشیمان می‌شوند و در قیامت بسیاری افسوس می‌خورند که ای کاش با فلانی رفیق نشده بودم زیرا او‌ سبب گمراهی من شد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کسانی که با رفیق گمراه دوست شدند در آخرت دو دست خود را در دهان گذاشته و آن را گاز می گیرد و‌می‌گویند کاش با فلانی دوست نمی شدم.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات قرآن در شرح حالات رفقای بد در قیامت، ابراز کرد: آنان هیچ ‌سوالی از یکدیگر نمی پرسند. شخص از دوست صمیمی خود سراغ نمی‌گیرد و‌هر‌گروهی گروه دیگر را لعنت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه امروزه نقش اصلی رفیق بد در اعتیاد است، گفت: گاهی هم رفیق بد عکس ناباب برای رفیق خود می فرستند یا برای او شبهه و سوظن در دین ایجاد می کند. همچنین رفیق بد در اقتصاد، شهوت، اعتیاد، تلف کردن عمر و ‌مال بسیار اثر دارد.

وی با بیان اینکه هر کس رفیق خود را با کلام یا هر عمل دیگری منحرف کند در گناه او شریک است، اظهار کرد: شبی که می‌خواستند هویدا را اعدام کنند شاه و همسرش را که با آنها بسیار صمیمی بود سگ خطاب کرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه رفقای بد وعده‌های زیادی به یکدیگر می‌دهند اما عملی نمی کنند، ابراز کرد: از طرف دیگر رفیق خوب موهبت است که باید قدر آن را دانست. دوستی خوب و بد بسیار اهمیت دارد.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.