آموزش چهار زبان خارجی به خدام حرم در قم

کد خبر: 88155
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان‌های خارجی برای خدام آستان بانوی کرامت خبر داد.
وارث

محسن ظهیریان، رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ۱۲ آذرماه با بیان اینکه خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی شایسته به زائران اعم از ایرانی و خارجی از مهم‌ترین اهداف کارکنان و خدام آستان مقدس حضرت معصومه(س) است، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر و بیشتر به زائران خارجی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های آنها در حال حاضر نشست‌های آشنایی و یادگیری زبان‌های خارجی برای خدام آستان در حال برگزاری است.
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: این نشست‌های آموزشی هر دوهفته یک‌بار در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس با مدیریت حجت‌الاسلام عبدی، مدیر پژوهشکده آستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ایده اولیه برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان خارجی برای خدام از سوی واحد خواهران از سه سال گذشته در فضای مجازی آغاز شده است، تصریح کرد: این کلاس‌ها در حال حاضر بعد از نماز ظهر و عصر برای خدام آقا و خانم در حال برگزاری است.
ظهیریان ادامه داد: در حال حاضر زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و اردو به خدام آستان بانوی کرامت آموزش داده می‌شود و باید دقت کرد که آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای اولین بار است که در میان بقاع متبرکه و حرم‌های اهل بیت(ع) چنین اقدامی را انجام می‌دهد.
وی افزود: متون آموزشی که در این دوره برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌صورت افتخاری مورد ترجمه و ویراستاری قرار گرفته و حاصل زحمت خالصانه و شبانه‌روزی خدام است.
ظهیریان ادامه داد: در حال حاضر آموزش محاوره‌ای زبان عربی به‌صورت حضوری در ساختمان شفیعه با حضور اساتید مجرب برای خدام برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در فضای مجازی و در کانال‌های «در خانه کریمه باید کریمانه رفتار کرد»، «زبانکده کریمه(س)»، «مکالمه زبان عربی خادمین کریمه اهل‌ بیت (دروس مکالمه حضوری زبان عربی)»، «مکالمه سه بار تکرار زبان عربی محاوره‌ای» زبان‌های خارجی به‌صورت غیرحضوری به خدام آموزش داده می‌شود.
ظهیریان از آموزش زبان فارسی برای خادمان عتبات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: یادگیری زبان‌های خارجی قدمی بسیار مهم در راستای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران حرم‌های اهل‌ بیت(ع) است.

منبع:ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.