حجت الاسلام مومنی: حضرت حجت(عج) بر زندگی ما اشراف دارند

کد خبر: 89400
حضرت حجت(عج) بر زندگی ما اشراف دارند، چه ما برای حضرت(عج) دعا بکنیم چه نکنیم، ایشان برای تک تک ما دعا می کنند. حضرت(عج) به شیخ مفید نامه نوشته و می فرمایند: «فکر نکنید ما شما را از یاد برده ایم».
وارث

 خمودگی، بی انگیزگی و رخوت یکی از ابتلائات شایعی است که بسیاری را آشکارا و بسیاری را به صورت خاموش درگیر کرده و باعث شده تا به درجا زدن اکتفا کنند و در مواجهه با مشکلات و فراز و نشیب های زندگی، خود را در بن بستی ببینند که هیچ راه نجاتی از آن نیست این در حالی است که در افق دینی به ویژه با نگاه شیعی، بن بست هرگز جا و معنایی در زندگی انسان ندارد و اساساً تدبیر خدای متعال برای آینده جهان از طریق مهدویت و دولت جهانی امام عصر(عج) به گونه ای است که روح امید را بر زندگی انسان حاکم می کند و انگیزه کافی برای مبارزه در هر میدانی را به او می دهد.

 

اساساً این انتظار یعنی امید به آینده ای که در آن نه تنها ظلم و جوری نیست بلکه همگان طعم شیرین عدالت را خواهند چشید چنان که مقام معظم رهبری می فرمایند: «اصل امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت گستر در سرتاسر جهان، تقریبا مورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم... این در واقع امید بخشیدن به همه انسان ها در طول تاریخ است و پاسخگویی به نیاز انسان ها به این امید، که حقیقتی هم با آن بیان شده است.»1

چیزی از او پوشیده نیست

اما ما بعضا این ظرفیت و مسئله حضور و نظارت امام عصر(عج) بر خود و زندگی هامان را از یاد می بریم و از اینکه هیچ چیز ما از ایشان پنهان نیست، غفلت می کنیم در حالی که امام صادق(ع) می فرمایند: «دنیا (آسمان و زمین) در نزد امام چون پاره گردویی حاضر و نمایان است و چیزی از او پوشیده نیست.»2

در سایه توجه به حضور و حمایت امام زمان(عج) است که انگیزه و توان مواجهه با مشکلات را می یابیم.

حجت الاسلام «سید حسین مومنی» در سخنان با عنوان «توجه به امام زمان(عج)» به اهمیت این توجه در تامین و تقویت امید و انگیزه در منتظران اشاره کرده و گفت: در بخشی از زیارت امام زمان(عج) در روز جمعه می خوانیم: «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ»، در یکی از شبکه ها فیلمی از مرحوم آیت الله العظمی بهجت دیدم که ایشان تعریف می کرد: کسی گرفتار شد و 40 شبانه روز به مسجد سهله رفت و به محضر حضرت حجت(عج) استغاثه کرد، پس از 40 روز حضرت(عج) به او فرمودند: آیا گمان می کنید ما از احوال شما غافلیم؟.

این استاد حوزه تصریح کرد: حضرت حجت(عج) بر زندگی ما اشراف دارند، چه ما برای حضرت(عج) دعا بکنیم چه نکنیم، ایشان برای تک تک ما دعا می کنند. حضرت(عج) به شیخ مفید نامه نوشته و می فرمایند: «فکر نکنید ما شما را از یاد برده ایم» اصلاً به دعای امام زمان(عج) است که زمین اهلش را نگاه داشته، اگر کسی به «عین الله الناظره» توجه داشته باشد دیگر نمی گوید من ناامید شده ام و به بن بست رسیده ام.

 

وی با ذکر خاطره ای اضافه کرد: در محضر یکی از علمای اصفهان بودم، دیدم یک آقایی خیلی بد در را می زند؛ این عالِم رفت در را که باز کرد دید یک شخص روحانی بود؛ آمده بود می گفت: من تا دوشنبه وقت دارم و آبرویم دارد می رود، کمکم کنید و گریه هم می کرد و این عالم فرمود: تو این همه راه را آمدی پیش من! از دست من چه کاری برمی آید، که از دست کریمه اهل بیت (حضرت فاطمه ی معصومه (س)) و آقا امام زمان (عج) برنمی آید؟ تو حرم حضرت(س) و جمکران را رها کردی و حال آمده ای پیش من که هیچ کاری از من بر نمی آید؟ آیا من به حضرت(عج) استغاثه کردم و حضرت(عج) مرا رد کرده است؟

حجت الاسلام مومنی با اشاره به دیگر فرازهای زیارت امام زمان(عج) در روز جمعه، بیان کرد: در ادامه می خوانیم: «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ»؛ باید توجه داشت در سایه این نور دو فایده عاید انسان می شود، نخست هدایت «يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ» یعنی اگر کسی دنبال هدایت است فقط کافی است به نور امام زمان(عج) توجه کند و دوم «يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ» یعنی به برکت نور امام زمان(عج)، در کار مومنان فرج می شود.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی دنبال هدایت است به امام زمان(عج) استغاثه کند و بخواهد که دست ما را بگیرد که ایشان دست ما را بسیار گرفته اند.3

 

 

پی نوشت ها:

1-خورشید مهدویت در منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای؛

2-اختصاص، ص217؛

3-http://vaezin.com/%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%ac%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%ac%d9%87/؛

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.