حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی: 

رمز عزت انقلاب اسلامی پیوند با ولایت است

کد خبر: 89824
استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امروز اسراییل به‌عنوان دشمن اسلام و قرآن گروگان انقلاب اسلامی است، گفت: رمز عزت انقلاب پیوند با ولایت است.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «حیدری کاشانی» در مراسمی که به مناسبت شام شهادت حضرت فاطمیه صدیقه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند برای انسان‌ها اسوه‌هایی را معرفی می‌کند تا انسان‌ها از این طریق بتوانند به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انبیای الهی کسانی هستند که خداوند آن‌ها را هدایت کرده و انسان باید به هدایت آنان اقتدا کند. الگوها و اسوه‌های قرآنی سریع‌ترین راه برای رسیدن به قله‌ها سعادت هستند.

وی حضرت آسیه و حضرت مریم را از اسوه‌های قرآنی برشمرد که انسان با الگو گیری از آنان می‌تواند به سعادت ابدی دست یابد، ابراز داشت: ساحران فرعون که رویش‌های دقیقه نودی بودند در زمره الگوها و اسوه‌های قرآنی قرار می‌گیرند همچنین اسوه ساز‌ترین دین عالم، اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با استناد به آیات قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) اسوه مطلق برای تمام عصرها و نسل‌ها محسوب می‌شود، گفت: پیامبر اکرم حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می‌دانند و این بیانگر آن است که اقتدا به حضرت زهرا(س) اقتدا کردن به پیامبر اسلام است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه عرفان فاطمی پرده‌های غفلت و جهالت را کنار می‌زند تا انسان بداند خداوند چقدر انسان را غرق در نعمت کرده است، اظهار کرد: انسان علاوه بر آن‌که باید به‌صورت قلبی شاکر نعمات الهی باشد باید لسانی نیز نعمات الهی را نام ببرد و شکر خداوند را به‌جای آورد و ذاکر خداوند باشد.

وی ادامه داد: انسان نباید تنها در حالت نعمت و راحتی شاکر خداوند باشد بلکه در دوران سختی نیز باید شکر الهی را به‌جای بیاورد. عرفان فاطمی عرفان شاکرانه است و انسان را به سمت شکر نعمات الهی فرامی‌خواند یک‌مرتبه از شکر لسانی آن است که انسان نعمات الهی را به زبان جاری کند و آن را کتمان نکند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ الهی به ملت ایران دانست و اذعان داشت: حکومت اسلامی شیعی برای اولین بار در جهان محقق شده است، با انقلاب اسلامی فرهنگ شیعی صاحب‌خانه شد؛ بنابراین جشن چهل‌سالگی انقلاب در اصل جشن شکرانه انقلاب است و ما نباید آن را کتمان کنیم دستاوردها، آثار، اسرار و برکات انقلاب را باید آشکار کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ثمره بی‌تدبیری و‌ بی‌دینی شاهان قاجار کشتار خاموش 9 میلیون انسان بی‌گناه از 20 میلیون جمعیت ایرانی توسط دشمنان بود که با ایجاد قحطی نان و به آتش کشاندن سیلوهای گندم این فاجعه را در کشور ایران رقم زدند اما دو رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری باوجود جنگ هشت‌ساله در داخل کشور و جنگ هفت‌ساله در خارج از مرزهای جغرافیایی جان ملت ایران را در اوج امنیت و آرامش حفظ کردند.

وی بابیان اینکه امروز اسراییل به‌عنوان دشمن اسلام و قرآن گروگان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز موشک‌های کشور ایران برای پرتاب به‌سوی سرزمین‌های اشغالی آماده است حال آیا رهبری با این صلابت و شجاعت با آن شاهان دیکتاتور دوران طاغوت که ثروت و خاک کشور را به تاراج می‌دادند و ملت را به کشتار می‌دادند یکی هستند؟ رمز عزت انقلاب پیوند با ولایت است.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.