ویژگی‌های یک منتظر واقعی را بدانیم

کد خبر: 91263
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس هیأت‌مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) به مناسبت نیمه‌شعبان نامه‌ای را خطاب به همکارانش در حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه نوشت که در این نامه اشاره‌هایی به ویژگی‌های یک فرد منتظر شده است. «شهروند» به مناسبت نیمه‌شعبان بخشی از این توصیه‌های این نامه رامنتشر کرده است.
وارث

بدانیم انسان نیاز به حجتی از سوی خدا دارد که معدن علم و حکمت و آگاه بر امور غیبی و معصوم و جامع باشد.
بدانیم که برای حجت خدا، سن مهم نیست، چنانکه حضرت عیسی در گهواره پیامبری خود را اعلام کرد و بعضی از امامان ما ازجمله حضرت مهدی (عج) در کودکی به امامت رسیدند. امروزه در یک فلش کامپیوتر، می‌توان اطلاعات یک کتابخانه بزرگ را ذخیره کرد.
بدانیم خداوند می‌تواند یک‌نفر را عمر طولانی دهد، همان‌گونه که به موی ابرو و مژه عمر طولانی و رشد اندک می‌دهد، ولی موی سروصورت دایما درحال رشد و نیازمند کوتاه‌شدن است. درحالی ‌که هر دو از یک پوست و یک گوشت و یک غذا استفاده می‌کنند، ولی مو‌هایی ثابت و متغیر است. خداوند می‌تواند یک انسان را ثابت نگه دارد و سایر انسان‌ها را متغیر!

بدانیم غایب‌بودن امام زمان(عج) به خاطر عملکرد بد ماست. 

اگر یازده چراغ را در خیابانی شکستند، حق با مسئول اداره برق است که لامپ دوازدهم را نصب نکند. یازده امام را یا شهید یا مسموم کردند. خداوند آخرین امام را نگهداشت تا زمانی که آمادگی مردم برای پذیرش حضرت مهیا شود.
هر‌سال ۵۲ هفته دارد و ١٠٠‌سال معادل ۵۲۰۰ هفته است. آیا خداوندی که می‌تواند غذا را، ۵۲۰۰ برابر عمر طبیعی آن سالم نگه دارد، نمی‌تواند حضرت مهدی (عج) را که تاکنون حدود ۱۲۰۰‌سال دارد، ۱۷برابر عمر طبیعی یک انسان زنده نگه‌ دارد؟

بدانیم انتظار ظهور به معنای سکوت و سکون نیست. 
همان‌گونه که ما در شب تاریک، منتظر طلوع خورشید هستیم و در تاریکی نمی‌نشینیم و در زمستان، منتظر آمدن فصل بهار هستیم و در سرما آرام نمی‌نشینیم؛ باید منتظر امام زمان باشیم و به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، ۶۰) عمل کنیم و خود را آماده کنیم.
بدانیم که رسول خدا (ص) فرموده است: انتظار فرج افضل اعمال است، نه افضل احوال! پس انتظار، عمل است، نه حالت!

بدانیم دوران انتظار، دوران نداشتن مشکلات و به سربردن در رفاه نیست، همان‌گونه که انتظار تولد کودک، به معنای نداشتن درد زایمان نیست.
بدانیم با ظهور حضرت، بسیاری از متخصصان دنیا با ایشان بیعت می‌کنند و تخصص خود را در اختیار حضرت می‌گذارند. همان‌گونه که برخی از خلبان‌های متخصص آمریکا رفته با امام خمینی بیعت کردند و هشت‌سال دوشادوش رزمندگان اسلام جنگیدند. بعضی شهید و بعضی اسیر شدند، ولی دست از حمایت برنداشتند.
بدانیم حکومت مستضعفان امکان‌پذیر است. مگر نبود معلم عزیزی مثل شهید رجایی که پس از ریاست‌جمهوری‌اش، برای شرکت در جلسه سازمان ملل به آمریکا رفت و هنگامی که رئیس‌جمهوری آمریکا از ایشان وقت ملاقات خواست، به او وقت نداد و او را تحقیر کرد.
بدانیم که اگر افراد جامعه صالح شدند، لیاقت پذیرش مصلح جهانی را خواهند داشت.

منبع: روزنامه شهروند


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.