خبر هیئت؛

زیارت امام حسین(ع) انسان منتظر را آرام می کند

کد خبر: 91300
وارث

مراسم شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام صراف در هیئت ریحانة النبی(س) برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام صراف را میخوانید: 

یکی از جلوه های حکمت در نیمه شعبان تحقق می یابد

در آیه 4 سوره دخان می فرماید: فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ. هر خیر و شری برای هرکس در شب نیمه شعبان مشخص است. و این از امر حکیم است. حکیم به کسی گفته می شود که تمام کارهایش از روی تدبر باشدو تمام حرکات و سکناتی که از او خارج می شود بدون هدف نیست. اول کسی که در عالم حکیم است خداوند است. زیرا تمام مخلوقات هدفمند هستند. بفرموده امام صادق علیه السلام  حتی یک برگ کوچک که از درخت می افتد خداوند مشخص می کند که برگ چند دور بخورد تا به زمین برسد. 
یکی از جلوه های حکمت در نیمه شعبان اتفاق می افتد که خداوند بنده را به احیا دعوت می کند. دراصل کسانی که تا سحر نیمه شعبان احیا کنند فقط برای خودشان کرده اند نه برای خداوند. یکسال ما در گرو شب نیمه شعبان است. خداوند اراده کرده که هرکس می خواهد شب قدر را درک کند باید ابتدا شب نیمه شعبان را درک کند. 

 مثالهایی از حکمت خداوند در این عالم 

حضرت موسی علیه السلام که چهل شب به کوه می رفتند تا مقام نبوتشان به مقام رسالت ترفیع کند، از کنار رودخانه ای که می گذشتند روی جلبک ها کرمهایی بودند که تعجب ایشان را برانگیختند. از خدا پرسیدند خدایا این هارا چرا آفریدی؟ خداوند خطاب کرد: " ای موسی ! چهل روز است که این کرم ها هم این سوال را راجع به تواز من می پرسند. که چرا موسی را خلق کردی ". 
ازقول امام صادق علیه السلام که می فرماید: " یک سم از پشه وارد بدن انسان می شود و انسان را دربرابر چیزهایی واکسینه می کند. به همین دلیل است که می گویند اگر یک پشه انسان را در یک روز نیش نزند انسان تا ده ساعت بیشتر زنده نخواهد بود. همه چیز در این عالم حساب و کتاب دارد و این یعنی حکمت. 

 برآورده شدن حاجات در نیمه شعبان به شرط احیا گرفتن

بهترین چیزها را در شب نیمه شعبان از خداوند بخواهید. هرچیزی که دلتان می خواهد از خدا بخواهید و خداوند هم طبق صلاحدید روزی اش می کند. البته این برای کسانیست که شب نیمه شعبان را احیا بگیرد. 
تا سال آینده کربلاها و حج ها و هر معنویتی که جنبه رشد ترقی برای انسان دارد را در شب نیمه شعبان می نویسند. 
پس هرچه می خواهید بخواهید. و این بخل نیست. خداوند می دهد. 

امام علی علیه السلام به کمیل فرمودند: امشب این دعا را بخوان ولی بدان که چه می خوانی. و کسی به گدایی خداوند در این شب نمی رود مگر اینکه خدا اورا اجابت کند. و این کافیست. خدا یاری اش می کند. امام سجاد علیه السلام فرمودند: اگر هرکس بداند با احیا کردن شب نیمه شعبان خداوند چه چیزهایی به او می دهد از شادی قالب تهی می کنند و میمیرند. 

 راز توصیه به زیارت امام حسین علیه السلام در شب نیمه شعبان

تمام جلوه امشب انتظار است. از اول تا الان همه منتظر مهدی علیه السلام بودند. و این انتظار سخت است. زیارت امام حسین علیه السلام انسانی را که منتظر است و از این فراق به ستوه آمده است آرام می کند. در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام که همه برعلیه ایشان شدند حضرت به خداوند شکایت کرد. خداوند فرمود به آسمان نگاه کن. به آسمان که نگاه کردند مریض شدند. در تفسیر البرهان آمده است که در مورد این قضیه از امام صادق علیه السلام پرسیدند که ایشان چه دیدند که بیمار شدند؟ایشان فرمودند: خداوند پرده ها را کنار زد و یک گوشه ای از مصائب جدمان سیدالشهدا را به او نشان داد. آمده است که حضرت ابراهیم گرچه بیمارشدند و با دیدن این صحنه ها گریه می کردند اما حضرت می فرمودند که حالم بسیار خوب است. خیلی آرام شدم. 
امام صادق علیه السلام فرمودند: " اگر می خواهی شخصا با صدوبیست و چهارهزار پیغمبر دیدارکنی حجم بدن یک پیغمبر را حس کنی در شب نیمه شعبان حرم امام حسین علیه السلام را زیارت کن.
خداوند در شب نیمه شعبان بخاطر امام حسین علیه السلام گناهان انسان را می بخشد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.