اگر دعای امام زمان(عج) برای شیعیان نباشد دشمنان آنها را نابود می‌کردند

کد خبر: 91312
استاد حوزه علمیه گفت: اگر دعا و استغفار امام زمان(عج) برای شیعیان نباشد دشمنان آنها را نابود می‌کردند؛ امام زمان(عج) همواره برای شیعیان دعا می‌کنند.
وارث

  حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه به مناسبت نیمه شعبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: رسالت اصلی پیامبران و امام زمان(عج) فراری دادن انسان به سمت خداوند است.

وی افزود: غیرخدا یعنی دنیا، هوای نفس و وسوسه شیطانی سه ضلع ضلالت انسان هستند، امام زمان(عج) انسان را از این سه ضلع عبور می‌دهد، بنابراین ظهور امام زمان(عج) پایان ماجرا نیست بلکه آغاز ماجرای تقوا، بندگی و فرار انسان به سمت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: در آخرالزمان تمام هم و غم انسان‌ها دنیای آنها می‌شود، اما برگزیدگان امت من کسانی هستند که جز امام هم و غمی ندارند زیرا می‌دانند که در فرار به سوی خدا باید دنبال وسیله باشند که خدا معرفی کرده و آن امام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه ما اهل بیت عصمت و طهارت وسیله فراری دادن شما به سمت خدا و رضوان الهی هستیم، اظهار کرد: بالاترین مقام عرفانی برای انسان رضایت و رضوان الهی است و این برترین بهشت‌ها است. از بین بهشت اعمال، اخلاق و ذات یا رضوان الهی بالاترین مقام بهشتی، بهشت رضوان است که در سوره فجر خطاب به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) وارده شده است.

وی افزود: تنها راه رسیدن به بهشت رضوان این است که در مسیر و تحت امر ولایت امام زمان(عج) باشید، غیر از این باشد انسان در ضلالت دنیا، هوای نفس و وسوسه‌های شیطان باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند درجات مراتب بهشتی اهل بیت(ع) هستند، امام زمان(عج) به محض ظهور آیه 86 سوره هود را تلاوت می‌کنند که «انا بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین» پس از این رایج‌ترین لقب جهانی امام زمان(عج) که انحصاری هم است بقیةالله خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به خدا است، گفت: مومنان حقیقی با امام زمان(عج) سیر می‌کنند و یقین دارند که وجود ایشان خیرترین، بهترین و پربرکت ترین است.

وی با بیان اینکه تمام آسمان و زمین و نظام هستی به وجود امام زمان(عج) پابرجاست، اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند اگر حجت الهی بر روی زمین نباشد زمین اهل خود را می‌بلعد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه وجود امام خیر الوجود است، عنوان کرد: ابراز محبت به ساحت امام زمان(عج) عالی‌ترین محبت است، خداوند می فرماید من او را و محبان او را دوست دارم، محبت به امام زمان(عج) ما را به محبوبیت نزد خداوند می‌رساند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت امام بالاترین حکمت‌ها و علوم نافعه است، ابراز کرد: هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت خواهد مرد؛ برعکس هر کس نسبت به امام زمان(عج) معرفت کسب کرده باشد گویا در خیمه حضرت و از ملازمان ایشان بوده است؛  فاصله‌های ما با امام زمان(عج) به میزان عدم معرفت ما است.

وی با بیان اینکه خدمت به ساحت امام زمان(عج) بهترین خدمت‌ها است، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند اگر ایام ولایت او را درک می‌کردم لحظه لحظه عمر خود را وقف خدمتگزاری به ایشان می‌کردم. شهید حججی کسی بود که اعتقاد داشت باید همه وقت خود را برای خدمت به حضرت مهدی(عج) قرار دهد به همین منظور خود را خادم المهدی می‌نامید. امروز ما از خود سوال کنیم که برای چه کسی کار می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه اگر دعا و استغفار امام زمان(عج) برای شیعیان نباشد دشمنان آنها را نابود می‌کردند؛ ابراز کرد: امام زمان(عج) همواره برای شیعیان دعا می‌کنند امام صادق(ع) فرمودند هر کلمه از دعای عهد هزار گناه حذف کرده و هزار ثواب برای شما ثبت می‌کند، همه بدی‌های ما را به خوبی تبدیل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: آسیب اصلی ما در مهدویت این است که امام زمان(عج) را صرفا برای رفع حوایج خود می‌خواهیم در حالی که ما باید ایشان را برای رسیدن به خدا بخواهیم.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.