حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: 

ظهور به دست ما خواهد بود/خداوند می‌تواند هر لحظه بدون مقدمات، فرج را محقق کند

کد خبر: 92377
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظهور به دست ما خواهد بود، تاکید کرد:‌ هرگز نباید نسبت به امر فرج ناامید شویم، خداوند می‌تواند بدون مقدمات هر لحظه آن را تحقق بخشد. امروز نیاز داریم جوانان مومن و انقلابی در کنار هم گردان‌های اقتصادی تشکیل دهند.  
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» سحرگاه چهارشنبه، ۸ خرداد به مناسب مراسم شب‌های قدر در مصلی امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:‌ شب‌های قدر به ویژه شب ۲۳ ماه مبارک رمضان زمان دعا برای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) و تنها مسیر نجات بشر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه سعادت و نجات بشر ابتدا در رهایی از بدی‌ها سپس پیوند با خوبی‌ها است، افزود:‌ اربعین حسینی نمایش شوق و علاقه انسان‌ها به خوبی‌ها است، امروز همه می‌دانند که سبک زندگی غربی انسان را به سعادت نمی‌رساند، غربی‌ها اخبار اجتماع بزرگ اربعین را انعکاس نمی‌دهند زیرا با آگاهی مردم آنجا تمدن شان دچار فروپاشی می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ظهور به دست ما خواهد بود، تاکید کرد:‌ ما هرگز نباید نسبت به امر فرج ناامید شویم زیرا خداوند می‌تواند بدون مقدمات هر لحظه امر فرج را تحقق بخشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تقوا انسان را آزاده و مستقل می‌کند در شب‌های قدر از خداوند تقوا را طلب کنیم، اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی شخص باتقوا برای بهشت و جهنم کار نمی‌کند بلکه تنها رضای خدا را طلب دارد از هر بندگی و بردگی رها شده و بنده الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی زندگی مزدوری یا کارمندی را قبول ندارد، ابراز کرد:‌ در سبک زندگی اسلامی جوانان باید به تولید، کارآفرینی و تجارت مستقل فکر کنند اما متاسفانه امروز بسیاری از افراد دانشگاهی دنبال استخدام دولتی یا همان کار کارمندی هستند.

 

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب از جوانان درخواست ورود به میدان و راه‌اندازی گروه‌های مختلف کاری دارند به این دلیل است که نباید راه‌حل مشکلات کشور به مسئولان سپرده شود.

 

وی تاکید کرد: وقتی دولت بزرگ شود سبب افزایش کارمندی، آوارگی، اختلاس و رانت‌خواری می شود، سپردن پول مردم به بانک‌ها سبب افزایش دزدی و رانت می‌شود اما اگر کارها توسط خود مردم و جوانان اداره شود با ایجاد تعاونی و ثروت مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز باید جوانان مومن و انقلابی متحد در کنار یکدیگر گردان‌های اقتصادی تشکیل دهند، گفت:‌ آنان باید از مراکز و کارخانه‌هایی محصولات خود را تهیه کنند که به جامعه اسلامی وفادار بوده و پول خود را به حلقوم امثال داعش نمی‌ریزند.

 

وی با بیان اینکه وقتی دولت کارمندی را مهمتر از تولید بداند در آن فساد افزایش یافته و از دست قوه قضائیه هم کاری برنمی‌آید، ابراز کرد:‌ در جامعه امام زمانی(عج) افراد نسبت به شغل کارمندی یا مزدوری علاقه ندارند، این جامعه بر اساس تقوا و استقلال در تولید و کارآفرینی اداره می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و جامعه امام زمانی بر مدار تقوا است، اظهار کرد: انسان با تقوا کار خود را بر مبنای تشویق یا تنبه انجام نمی‌دهد بلکه با اخلاص برای رسیدن به نتیجه مطلوب کار می‌کند، اما زندگی کارمندی که نظم آن برگرفته از غرب است شخص برای دریافت حقوق بیشتر در ساعت مشخص بر سر کار حاضر می‌شود اگر تشویق یا تنبیه باشد کار می‌کند اگر نباشد کار نمی‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به شعار کشورمان درباره استقلال و آزادی، بیان کرد: مظهر و مبنای این شعار سیاسی بر اساس تقوا است، امروز امثال انگلیس خبیث از استقلال کشورمان در دنیا بسیار ناراحت اند، چرا امروز انگلیس که زمانی با ایجاد قحطی مصنوعی سبب قتل ۹ میلیون نفر از هموطنان ما شد، در تهران سفارت دارد.

 

وی در پایان با بیان اینکه استقلال انسان را از بردگی نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ اشخاص زیادی در حد مشاوران قوا سعی کردند لفظ استقلال را از شعار جمهوری اسلامی ایران حذف کنند اما به یاری خداوند نتوانستند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.