تمام ناراحتی‌ها و استرس‌ها ناشی از ضعف ایمان و توکل است

کد خبر: 92519
حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه دعای کسی که به دیگران ظلم کند، مستجاب نمی‌شود، گفت: امروز تمام ناراحتی‌ها و استرس‌ها ناشی از ضعف ایمان و توکل بر خداوند است، اگر ایمان به خدا داشته باشیم برای رزق و روزی فردای خود نگران نخواهیم شد.
وارث

  حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» شامگاه یک شنبه ۱۲ خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: شب آخر ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روزها و شب‌های آخر ماه مبارک رمضان از خداوند سعادت دنیا و آخرت را طلب کنیم، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: از خداوند امن و امنیت، ایمان و  سلامت جسم و روح خود را طلب کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امنیت فردی و اجتماعی به علت ظلم از بین می‌رود، اظهار کرد: از خداوند امنیت بخواهیم چراکه امنیت و آرامش معلول امنیت است اگر امنیت باشد آرامش در خانواده و جامعه حاکم می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: دعای کسی که به دیگران ظلم کند و از سوی ظالمی ظلم ببیند، مستجاب نمی‌شود و همواره زندگی او دچار قبض است. ظلم سبب نابودی آرامش و امنیت در جامعه است، هر کس در هر جایگاهی عدالت را رعایت کند.

 

وی اضافه کرد: ایمان باور قلبی به قرآن، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، امروز تمام ناراحتی‌ها و استرس‌ها ناشی از ضعف ایمان و توکل بر خداوند است، آیت الله بروجردی(ره) هرگاه درباره شهریه طلاب کم می‌آوردند از خدا یاری طلب می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه ضعف ایمان، توکل را سست می‌کند، تاکید کرد: اگر ایمان به خدا داشته باشیم برای رزق  و روزی فردای خود نگران نخواهیم شد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: پیامبر(ص) سه خصلت را برای مومن مثال زدند یکی اینکه ساختمانی نمی‌سازد که در آن سکونت نکند، چیزی را که نمی‌خورد جمع نمی‌کند، تقوا پیشه می‌کند نسبت به خدایی که به سوی او برمی‌گردد.

 

 وی با بیان اینکه این روزها از خداوند سلامتی بخواهید، گفت:‌ ائمه معصومین(ع)‌ فرمودند خداوند شما را عافیت داده که واسطه آن عبادت و بندگی او را به جا می‌آورید.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: سلامت در دین و عقیده بسیار مهم است، والدین پیش از ورود فرزندان به جامعه مراقب باشند که سلامت عقیده فرزندان آنها از بین نرود، شما جوانان اگر شبهه دارید به علما رجوع کنید که برطرف شود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز در فضای مجازی مراقب باشید دروغ های فراوان سلامت عقیده شما را از بین نبرد زیرا دشمن روی سلامت خانواده‌های ما تمرکز کرده که آنها را از مسیر منحرف کند، بنابراین، مراقب سلامت جسمی و روحی خود، همسر و فرزندان باشید، تقوا پیشه می‌کنند نسبت به خدایی که به سوی او برمی‌گردد.

 

وی با بیان اینکه اسلام بعد از ایمان یعنی باور درونی و تسلیم محض بودن است، خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان از خداوند عافیت بخواهیم، یکی از دعاهای بسیار باارزش برای این روزها دعای ۲۳ صحیفه سجادیه است، همچنین از خداوند روزی نماز، روزه و قرائت قرآن طلب کنید.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.