عضو هیئت مدیره خانه مداحان:

مداحان باید به تاسی از اهل بیت(ع) مروج وحدت باشند

کد خبر: 92583
بهتاش تاکید کرد: ستایشگران اهل بیت(ع) باید با تاسی به سیره و سنت ائمه(ع) و در عصر استقرار نظام اسلامی در ایران از طرح مسائل اختلافی اجتناب کنند تا مبادا دشمن بهانه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به دست بیاورد.  
وارث

«یدالله بهتاش»  با بیان اینکه توصیه به وحدت در آیات متعدد قرآن کریم آمده است، اظهار کرد: روش پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نیز تقویت وحدت و همگرایی میان گروه های مختلف مردم و تاکید بر عدم طرح مسائل توهین آمیز و تفرقه افکن از سوی مسلمانان بوده است.

 

عضو هیئت مدیره خانه مداحان افزود: انقلاب اسلامی که برگرفته از آیات قرآن و دستورات دین است نیز همیشه پرچمدار وحدت و همدلی بوده است همانطور که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه موضوع اتحاد میان ایرانیان و تمام مسلمانان جهان را مطرح کرده اند.

 

وی تصریح کرد: ستایشگران اهل بیت(ع) باید با تاسی به سیره و سنت اهل بیت(ع) و در عصر استقرار نظام اسلامی در ایران از طرح مسائل اختلافی اجتناب کنند تا مبادا دشمن بهانه ای برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به دست بیاورد.

 

بهتاش تاکید کرد: قشر سازمان بسیج مداحان و خانه مداحان ایران همواره در توصیه ها و بیانیه های خود حرکت در مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف از جمله موضوع وحدت و همدلی را مورد تاکید قرار داده است و با هرگونه اختلاف افکنی در مجالس مذهبی مقابله می کند.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای سالیانه با جامعه مداحان که در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود، نکات کاربردی و مهمی را مطرح می کنند که گسترش وحدت اسلامی و اتحاد ملی از سوی شاعران و ستایشگران اهل بیت(ع) یکی از نکاتی است که همواره ایشان بر آن تاکید دارند.

 

عضو هیئت مدیره خانه مداحان در پایان خاطرنشان کرد: مداحی که خود را انقلابی و ولایت مدار می داند نمی تواند سخنان مخالف وحدت مذاهب اسلامی مطرح کند؛ مداح واقعی کسی است که در حرف و عمل، اشاعه دهنده معارف قرآن و اهل بیت(ع) و دستورات این دو یادگار ارزشمند پیامبر اسلام(ص) از جمله وحدت باشد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.