رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

حججی نشانه پیروزی امام خمینی (ره) و فرزندانش در نزاع حق و باطل است

کد خبر: 93118
حجت الاسلام و المسلمین قمی با تأکید بر اینکه اگر عمق مکتب اسلام را درک کنیم پیروز خواهیم شد، گفت: حججی نشانه پیروزی امام خمینی (ره) و فرزندانش در نزاع حق و باطل است.  
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح ملی دوره آموزشی «اسلام ناب» که در اردوگاه سیدالشهدا (ع) شهر آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جوانی حوصله است و برای رسیدن به تعالی و کمال، بر سر سفره معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام باید خوش حوصله باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر سر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عهدی که در این زمینه با رهبر معظم انقلاب اسلامی بستیم با تمام توان ایستاده‌ایم خطاب به دانشجویان و طلاب حاضر در همایش اظهار کرد: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منوط به همت جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی بیان کرد: این دوره آموزشی تبیین‌کننده اسلام ناب در اندیشه و عمق مکتب حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی است از این رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدوارم بتوانیم از این مکتب یعنی اسلام ناب به‌خوبی محافظت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فراز‌هایی از کلام امیر کلام؛ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه بیان کرد: عاملی که سبب می‌شود حضرت علی علیه‌السلام که سرچشمه لایتناهی مهربانی، رحمت و رأفت است و بنای او بر رشد، دستگیری و تعالی انسان‌ها است، این‌گونه تلخ با مردم آن زمان صحبت کند، سستی امت در امر جهاد است.

حجت الاسلام قمی با بیان این مطلب که حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند «شیطان، یاورانش را جمع کرده، پیاده و سواره را جمع کرده تا شما را از پا بیاندازد» اظهار کرد: باید این کلام حضرت امیرالمؤمنین را سرمشق قرارداد و همیشه برای جهاد حق و باطل در تمام اعصار آماده بود؛ یا لیتنا کنا معک که برای حضرت اباعبدالله می‌گوییم نیز همین است، امروز هم که در عرصه نزاع تمدنی حق و باطل، جنگ بر سر اسلام ناب و اسلام آمریکایی است باید طوری آماده‌باشیم تا رهبر معظم انقلاب به وجود ما ببالد مانند جنگ خندق که حضرت علی علیه‌السلام برای جنگ با تمام کفر داوطلب شد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: تفسیر نهج‌البلاغه و قرآن را از منظر حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مطالعه کنید تا بر ژرفای بصیرت و معرفتتان افزوده شود و برای جنگیدن آماده شوید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این موضوع که اگر عمق مکتب اسلام را درک کنیم پیروز خواهیم شد،گفت: حججی نشانه پیروزی امام خمینی (ره) و فرزندانش در نزاع حق و باطل است.

وی افزود: این دوره زمینه و فرصتی است تا برای پیشرفت کار‌های جامعه اسلامی، جوانان طرح بدهند و برای نبرد نهایی از این فرصت کوتاه استفاده کنند و آماده شوند همچنین بهترین قالب برای رسیدن به معرفت، فکر، شخصیت، علم و هویت برای جوانان، همین اردو‌های معرفتی است، زیرا تمهید و مقدمه اقدامات اجتماعی، فرهنگی و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها و محیط کشور است.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد مهدی تجریشی، مسئول حوزه علمیه و عملیه نهضت با بیان این مطلب که از تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور ۵۰۰۰ داوطلب دانشجو و طلبه داشتیم که ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها برای حضور در این دوره انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: امسال چهارمین دوره اسلام ناب با ۱۲۰۰ نفربرگزار می‌شود که در ابتدای سال ۹۵ با یکصد شرکت کننده برگزار شد.

تجریشی با بیان اینکه مخاطب اصلی این دوره، تشکل‌های دانشجویی و طلبگی، بسیج دانشجویی و گروه‌هایی که در مسیر انقلاب و مکتب امام (ره) حرکت می‌کنند، هستند، افزود: فعالان تشکل‌های دانشجویی افرادی معتقد و مذهبی هستند و در این دوره‌ها آموزش معرفتی می‌بینند تا نرم افزار و جهت گیری فکریشان با آرمان‌های رهبری بیشتر منطبق شود.

وی محتوای این دوره آموزشی را بهره‌گیری از اندیشه‌های امام (ره) و رهبری و استفاده از کتاب‌هایی همچون جهان‌بینی اسلامی و فطرت از نگاه امام خمینی (ره) دانست و گفت: در این اردو شرکت‌کنندگان با نوع نگاه امام خمینی (ره) به جهان از نگاه فلسفی و عرفانی آشنا و از اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: امسال طرح راهبردی انقلاب اسلامی که در گام دوم نیز آمده و همچنین استفاده از منابع اصلی دین یعنی قرآن کریم و نهج‌البلاغه و کارگاه‌های عملیاتی خواهیم داشت.

این دوره آموزشی از امروز ۱۹ تیر ۹۸ ویژه دانشجویان آغازشده و تا یکم مرداد ادامه دارد همچنین، دوره آموزشی اسلام ناب ویژه طلبه‌ها از ۲۸ تیر آغاز شده و تا یکم مرداد ادامه خواهد داشت، این دوره از ۲۳ تیر تا یکم مرداد ویژه خواهران خواهد بود و بخش بین‌الملل هم که شامل دانشجویان کشور‌های عراق، یمن و بحرین است از ۲۳ تیر تا یکم مرداد برگزارمی شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.