اهدای پرچم حرم امام علی (ع) به کاروان های شادی عید غدیر خم

کد خبر: 93805
مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند گفت: پرچم متبرک حرم امام علی علیه السلام به کاروان های شادی عید غدیر خم در خراسان جنوبی اهدا می شود.
وارث

همزمان با عید بزرگ غدیر خم، کاروان های شادی که در این روز جهت بزرگداشت این عید عظیم در خیابان ها حضور پیدا می یابند از طرف حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) مفتخر به دریافت پرچم متبرکی می شوند.

 

به گفته وی، در حاشیه این پرچم، مناسبت‌های ایام غدیر ذکر شده و در صدر آن نیز شعار علی رایة الهدی درج شده است و در گوشه این پرچم نیز مهر عتبه مقدس علوی حک شده و در جای جای این پرچم از شعارهای این مناسبت استفاده شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند ادامه داد: شادمانی کردن و مجلس گرفتن در اعیاد اسلامی، عملی نیکوست؛ ولی نیکوتر آنکه، در مورد بزرگی آن عید بیندیشیم؛ حضرت امام خمینی رحمه الله در مورد درست زنده نگه داشتن عید سعید غدیرخم می فرماید: «زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود. اینها خوب است؛ اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم. به ما یاد بدهند که غدیر، منحصر به آن زمان نیست؛ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است. این است که قابل نصب است؛ والاّ، مقامات معنوی قابل نصب نیست».

 

فروتنی خاطرنشان کرد: افرادی که در خصوص راه اندازی کاروان های شادی در روز عید سعید غدیر خم در استان خراسان جنوبی آمادگی دارند می توانند با شماره 09155616385 تماس حاصل نمایند تا بر اساس اولویت در خصوص روند ثبت نام و دریافت پرچم متبرک قرار بگیرند

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.