کتاب ایده‌هایی با شال سبز مدلی عملیاتی برای برنامه‌های غدیر

کد خبر: 94107
کتاب ایده‌هایی با شال سبز شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی است. زیرا راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم‌افزا توسط تشکل‌های مردمی است.
وارث

محسن مشرقی مدیرعامل مؤسسه رویش رسانه و مؤلف کتاب ایده‌هایی با شال سبز گفت: چاپ کتاب ایده‌هایی با شال سبز شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی است. معتقدیم راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم‌افزا توسط تشکل‌های مردمی است.

ایده‌هایی برای احیاء سنت‌های غدیری

وی ادامه داد: کتاب ایده‌هایی با شال سبز حاوی ۳۰۰ ایده کاربردی در تکریم و ترویج غدیر است که در مصاحبه و ارتباطی مستمر با مجموعه‌های فعال غدیری به دست آمده است. برای تدوین کتاب به سراغ فعالان کارشناسان و خبرگان غدیری کشور رفتیم و با انجام مصاحبه عمیق شروع به گردآوری اطلاعات و تجربیات این مجموعه‌ها کردیم.

مشرقی گفت: ارائه دسته‌بندی از تجربیات و ایده‌های غدیری گردآمده قدم بعدی بود که فهرست کتاب ایده‌هایی با شال سبز را تشکیل می‌دهد. نماز جماعت غدیر، زیارت غدیر، اطعام غدیر، خطابه غدیر، غدیریه سرایی، تکریم سادات، شادمانه غدیری، کودکان غدیری، پژوهش‌های غدیری، هدیه‌های غدیری، ایده‌های ترویجی غدیر و تأمین مالی غدیر فهرست اصلی کتاب ایده‌هایی با شال سبز است.

ارائه یک مدل عملیاتی برای مجموعه‌های غدیری

وی افزود: به نظر می‌رسد تشکل‌های غدیری باید با نگاهی بلندمدت، مستمر و نرم به طراحی نقشه خود بپردازند. از این رو شایسته است هرمجموعه با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود یک برنامه پنج ساله تدوین کند. همچنین در کتاب ایده هایی با شال سبز با تکیه بر تجربیات گردآمده به استخراج یک مدل عملیاتی پنج ساله برای تشکل‌های غدیری پرداخته‌ایم .پنج گام که می‌تواند یک مجموعه فرهنگی را آرام آرام و با حداقل ظرفیت‌ها به یک تشکل فعال و موثر غدیری تبدیل کند. یکی از نقطه‌های شروع برای فعالیت می‌تواند شروع با یک ایده غدیری یا یک فصل از کتاب حاضر باشد.

نگران بودجه فعالیت‌های غدیری خود نباشید

مؤلف کتاب ایده‌هایی با شال سبز گفت: با اندک بررسی در پیشینه حرکت‌های موثر و ماندگار مجموعه های غدیری این برداشت حاصل می‌شود که موفقیت همیشه نتیجه بودجه‌های کلان و آماده نیست بلکه در گرو سرمایه‌گزاری بر هسته‌های چابک، خالص و خلاق مردمی است که بدون هیچ پشتوانه دولتی تکیه اصلی خود را بر مردم نهاده‌اند. همچنین فصل پایانی کتاب ایده‌هایی با شال سبز برخی از این تجربیات با عنوان «تأمین مالی غدیر» آمده است که برای راهنمایی فعالین غدیری به اشتراک گذاشته شده و می‌تواند متناسب با فضا و امکانات آن مجموعه بومی‌سازی شود.

شما هم سهمی در تکمیل بانک ایده‌های غدیری داشته باشید

مشرقی ادامه داد: چاپ کتاب ایده‌هایی با شال سبز شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی است. معتقدیم راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم افزا توسط تشکل های مردمی است. یک مدل کاملاً پیشنهادی و اولیه که امیدواریم افراد با به اشتراک‌گذاری تجربیات و ایده‌های خود در تکمیل آن ما را یاری رسانند. البته سایت ایده‌های غدیری به آدرس www.ghadiridea.ir محلی برای ثبت تجربیات و ایده‌های غدیری است که در ادامه کار کتاب مهیا شده است. همچنین علاقمندان می‌توانند برای خرید کتاب به وب سایت مسجدکالا به نشانی www.masjedkala.ir  مراجعه کنند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.