مُهر منسوب به نایب خاص امام‌زمان (عج) رونمایی شد

کد خبر: 94114
هم‌زمان با روز مقاومت اسلامی و دهۀ امامت و ولایت، آستان قدس رضوی از مُهر منسوب به نخستین نایب امام‌زمان(عج) اهدایی سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب اسلامی رونمایی کرد.
وارث

هم‌زمان با دهۀ امامت و ولایت و روز مقاومت اسلامی در بیست‌ویکمین برنامه از «سه‎شنبه‎های فرهنگی» سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از مُهر خاتم منسوب به نخستین نایب امام‌زمان(عج) اهدایی سیدحسن نصرالله به مقام معظم رهبری و مجموعه‌ای از نمادهای مقاومت اسلامی اهدایی شخصیت‌ها به رهبر انقلاب رونمایی شد.
رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌های آستان قدس رضوی در ارتباط با نفایس رونمایی شده اظهار کرد: این مُهر در ابعاد 2 در 2 سانتی‌متر و از جنس عقیق یمن و به رنگ سبز است که بر روی آن جملۀ «عدتی یوم الوعید (یا لیوم الوعید)» تراشیده شده است.
جواد فرهمندنژاد تصریح کرد: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال 1393 این مُهر را که بر روی یک پایۀ انگشتر قرار گرفته به آیت‌الله خامنه‌ای اهدا کرده است و در نامه‌ای به زبان عربی توضیحات کاملی دربارۀ آن ارائه داده است و بیان کرده که این سنگ متعلق به اولین نمایندۀ صاحب‌الزمان(عج)، عثمان‌بن‌سعید عمری است و طبق آزمایش‌هایی که در لندن انجام شده، قدمت آن به 250 تا 300هجری قمری می‌رسد.
وی افزود: دبیرکل حزب‌الله لبنان در انتهای این نامه، آیت‌الله خامنه‌ای را نائب امام‌زمان(عج) در زمان کنونی می‌خواند و این مُهر را به ایشان تقدیم کرده است.
رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌های آستان قدس رضوی در خصوص نمادهای مقاومت اسلامی رونمایی‌شده بیان کرد: آرم سپاه پاسداران، اهدایی نیروی هوایی سپاه پاسداران به رهبر انقلاب در سال 1372؛ آرم حزب‌الله لبنان با سه نوشته «المقاومه الاسلامیه، حزب‌الله حزبنا، خامنئی قائدنا» در حاشیۀ این آرم، اهدایی سیدحسن نصرالله در سال 1378؛ لوح «القدس لنا» قلم‌زنی شده بر روی مس اهدایی کنفرانس بین‎المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به رهبر انقلاب در سال 1370 و نخستین پرچم گنبد حضرت‌زینب(س) که هم‌زمان با سالروز ولادت ایشان بر فراز گنبد حرم حضرت به اهتزار درآمده، اهدایی خبرنگار شهید مدافع حرم محسن خزائی به آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1392 نمادهایی هستند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.
گفتنی است این مجموعه به مدت یک هفته در قالب نمایشگاه در گنجینۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر در معرض نمایش عموم قرار دارد و پس از آن به گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری در این موزه منتقل خواهد شد.

منبع:خبرگزاری حج


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.